با موهای خود مهربان باشید

 

 

استفاده زیاد از وسایل فرم دهنده مو
زیاد از وسایل فرم دهنده داغ برای حالت دادن مواستفاده نکنید بهتر است قبل از استفاده از این وسایل برای حفظ سلامت مو از ژلهای محافظت کننده که حاوی ویتامین B5 هستند استفاده کنید و توصیه میشود از وسایل حالت دهنده داغ و برقی کمتر استفاده کنید.
موها در معرض تابش آفتاب سوزان
آفتاب تابستان برای سلامتی مو مناسب نیست . سعی کنید تابستانها موها را زیاد در معرض نور آفتاب قرار ندهید.زیرا باعث خشکی و آسیب پذیر شدن مو میشود. سعی کنید از شامپوهایی که حاوی مواد ضد UVB و UVA هستند استفاده کنید.
استفاده نادرست از شانه و برس
سعی کنید از شانه فقط برای موهای خیس استفاده کنید. استفاده از شانه برای موهای خشک باعث ریختن تارهای موی بیشتری میشود و همچنین موخوره ایجاد می کند.
بستن مو
بستن موها به سمت بالا موها را آسیب پذیر می کند چون شما موها را برخلاف حالت عادی آن بسته اید. موها را به سمت پایین نگه دارید و از محکم بستن مداوم آنها خود داری کنید. همچنین بستن مو با کش و و بندهای مرتجع تارهای مورا شکننده می کند.
رنگ مو حاوی آمونیاک
امروزه در بیشتر رنگ موها از آمونیاک استفاده میشود که این ماده باعث موخوره و خشکی مو میشود سعی کنید از رنگ موهایی که آمونیاک ندارند استفاده کنید.
صاف کردن یا فر کردن مو
این چه رازی است که زنهایی که موی صاف دارند آرزوی موی فر دارند و برعکس .اما بهتر است به حالت موهای خود قانع باشید و مو را از حالت طبیعی خود خارج نکنید . صاف یا فر کردن مو با مواد شیمیایی و یا وسایل برقی و داغ موها را شکننده می کند و همچنین سلامت ، درخشندگی و لطافت مو را از بین می برد.

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.