بانک مرکزی اروپا خرید اوراق قرضه اسپانیا را بررسی می کند

شنبه ۷ مرداد – ۰۴:۵۰:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

  بانک مرکزی اروپا خرید اوراق قرضه اسپانیا را برای کمک به اجرای طرح های ریاضت اقتصادی در این کشور بررسی می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از برون مرزی،  بانک مرکزی اروپا خرید اوراق قرضه اسپانیا در دست بانک ها و سرمایه گذاران را با هدف تحکیم تقاضاها و کاهش بهره روزافزون بدهی این کشور بررسی می کند.
بانک مرکزی اروپا ، این اقدام را از طریق صندوق اروپایی ثبات مالی آغاز کرده است تا فشار بازارها بر اسپانیا و اروپا را کاهش دهد.
ماریانو راخوی ، نخست وزیر اسپانیا ، هفته پیش از بانک مرکزی اروپا خواسته بود، مانند قبل در بازارها دخالت کند و اوراق قرضه کشورهای دارای مشکلات را خریداری نماید.
در این مورد خطر ریسک اقتصادی اسپانیا هشت روز قبل برای نخستین بار از مرز ۶۰۰ واحد گذشت و روند صعودی آن تا پنجشنبه هفته گذشته هنگامی که ماریو دراگی ، رییس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد همه تلاش خود برای حفظ ثبات یورو را انجام خواهد داد ، متوقف نشد.
آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند ، رییس جمهوری فرانسه نیز اعلام کردند ، تمامی تلاش ممکن را برای حفظ ۱۷ کشور عضو منطقه یورو انجام خواهند داد.
اسپانیا پس از یونان ، بحران زده ترین کشور بین ۱۷ عضو منطقه یورو است که افزون بر خطر ورشکستگی نظام بانکی ، تشدید بحران اقتصادی را نیز پیش رو دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۸۱۶۵۰۱۱۹۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.