بانوان تهرانی فقط یک سالن پینگ پنگ دارند/ تنیس روی میز ورزش پولدارها شده است

مربی تیم ملی نوجوانان دختر تنیس روی میز گفت: در تهران برای ۱۲ میلیون جمعیت فقط یک سالن تمرینی برای بانوان وجود دارد و همین عامل باعث می شود که بسیاری از این رشته منصرف شوند.

ویدا عبدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، بیان کرد: تهران نیاز دارد که حداقل ۱۰ سالن برای بانوان رشته تنیس روی میز داشته باشد این درحالی است که فقط سالن حجاب را دارد آن هم در هفته فقط ۳ بار برای دو ساعت می توان در آنجا تمرین کرد این در حالی است که یک بازیکن پینگ پنگ باز برای حرفه ای شدن باید روزی شش ساعت تمرین داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکثر ملی پوشان تنیس روی میز از شهرهای غیر از تهران هستند گفت: بیشتر خانواده های تهرانی ترجیح می دهند دخترشان رابه ورزشهایی غیر از تنیس روی میز بفرستند زیرا این در فرهنگ ما رایج نیست که یک دختر مجبور شود برای تمرین از محل سکونت خود ساعت ها راه بپیماید تا به سالن تمرین برسد.

وی افزود: تنیس روی میز علاوه بر این ها به یک رشته پر خرج تبدیل شده است هزینه مربی های بانوان بسیار بالا رفته است و خانواده ها مجبور هستند برای یک ساعت تمرین در سالن ۳۰ هزار تومان بپردازند. همین هزینه توپ و لباس ورزشی مناسب و رویه راکت نیز به این هزینه ها اضافه می شود که همه این عوامل خانواده ها را نسبت به تنیس روی میز بی میل می کند.

ویدا عبدی این مشکلات را بر فدراسیون تنیس روی میز مرتبط نمی داند: من انتقادی از فدراسیون ندارم این مشکلات برای بانوان وجود دارد اما حل آنها فقط به عهده فدراسیون نیست فدراسیون تنیس روی میز با توجه به بهایی که به بازیکنان نونهال و نوجوال دختر میدهد و آنها را به مسابقات مختف برون مرزی اعزام می کند کار بزرگی را انجام داده است.

نماینده کمیته مربیان فدراسیون به مربیان خوبی که تنیس روی میز در بخش بانوان پرورش داده است اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ما مربیان خوبی را در پینگ پنگ بانوان داریم اما مشکل اصلی هزینه آنهاست من به عنوان مربی کارآمد در فدراسیون که از ۱۵ سالگی ورزش حرفه ای تنیس روی میز را آغاز کرده ام در آستانه استعفا هستم زیرا منبع درآمدی ندارم این مشکل را نیز فقط از طرف وزارت ورزش و جوانان می دانم که با ما همکاری نمی کند.

مربی تیم نوجوانان درباره مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان و جوانان که هفته گذشته در چین برگزار شده بود و کسب عنوان هشتمی نوجوانان دختر گفت: این اولین بار بود که نوجوانان دختر در مسابقات آسیایی حضور یافته اند فکر می کردم ترس مانع از انجام بازیهای خوب آنها شود ولی این اتفاق نیفتاد و هشتم آسیا شدیم مسابقات آسیایی بدون تردید از مسابقات جهانی تنیس روی میز سخت تر است.

کشورهای آسیایی شرقی قدرت برتر در تنیس روی میز هستند خوشحالم که درجدال با آنها تا حدودی انتظارات را برآورده کردیم.

وی مدعی شد: فاصله دختران نوجوان تنیس روی میز با آسیا بسیار کم است و به نظر من اگر تکان بیشتری بخوریم مرز را بشکنیم و به یک چهارم آسیا برسیم فقط باید به صورت منجسم تری فکر کنیم و بتوانیم بازیکنان نخبه کشور را جذب کنیم.

وی در پایان سفر کردن در پینگ پنگ را عامل مهمی برای کسب تجربه دانست و اعلام کرد : مهمترین موفقیت در این سفر این بود که نقاط ضعف خود را شناختیم تابتوانیم آنها را رفع کنیم.

امیدوارم در آینده نزدیک مشکلات تنیس روی میز بانوان حل شود زیرا اگر این مسائل را برطرف نکنیم در آینده کسب مقام هشتم و نهم نیز از دست بانوان خواهد رفت./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.