بانکداری شرکتی در بانک دی عملیاتی شد

بینا- نشست افتتاحیه “بانکداری شرکتی” در بانک دی، یکم مهرماه، با حضور دکتر جعفر جمالی مدیر عامل بانک دی، بذری قائم مقام مدیر عامل، عبدی نایب رئیس هیات مدیره، صالحی معاون بازاریابی و سرمایه گذاری ،ادبی معاون اعتبارات و امور بین الملل، رحمتی معاون مالی، روسای ادارات بانک دی، هاله نامدار مدیر پروژه راه اندازی بانکداری شرکتی و روسای ادارات بانکداری شرکتی، در ستاد مرکزی این بانک برگزار شد.
به گزارش بینا، ابتدای این نشست صالحی معاون بازاریابی و سرمایه گذاری به تبیین اهداف و رویکردهای بانکداری شرکتی پرداخت. وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی تجارب، هماهنگ سازی دیدگاه ها و ترسیم خط مشی ها عنوان کرد . وی با اشاره به جایگاه بانکداری شرکتی در بانک دی، خاطر نشان کرد:از بدو تاسیس بانک دی، بانکداری شرکتی در اساسنامه، چشم انداز ودر استراتژی بانک تعریف گردیده است.
معاون بازاریابی و سرمایه گذاری بانک دی بانکداری شرکتی را از جمله مفاهیم بانکداری دانست که امروزه  بسیار مورد توجه  بانک ها قرار گرفته است و افزود: بانکهای پیشرو درصدد بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های آن هستند.
به گفته صالحی، بانکداری شرکتی تلاشی فراگیر برای تمرکز بر نیازهای مشتریان شرکتی و خلق راه حل های بانکی و مالی متناسب برای پاسخگویی موثربه آن هاست.
وی در تعریف بانکداری شرکتی گفت: بانکداری شرکتی یک مدل کسب و کار و استرات‍ژی  نظام مندی است که تلاش  دارد کلیه نیازهای مشتریان شرکتی  که نیازهای بانکی متفاوتی از سایر مشتریان دارند را با بهره گیری از ساختار، مدل ها و فرآیندهایی کاملا متفاوت از گذشته پاسخ دهد.
ایشان ارائه خدمات بانکداری شرکتی را شامل شرکت هایی دانست که با حجم بالایی از منابع به فعالیت های اقتصادی اشتغال دارند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این دسته از شرکت، طیفی از شرکت های کوچک و متوسط SME ها و شرکت های چند ملیتی را نیز شامل می شوند.
صالحی خدمات این بخش را شامل خدمات مدیریت ریسک، مدیریت نقدینگی، تامین منابع مالی متنوع از انواع تسهیلات تا خدمات تامین منابع مالی از طریق بازارهای سرمایه، خدمات ارزی، تجاری، تامین پروژه ها، مدیریت مطالبات شرکت، خدمات تجارت و بیمه و… ذکر کرد.
صالحی، مهم ترین تمایز بانکداری شرکتی از بانکداری خرد را، انتخاب مشتری توسط بانک دانست و یادآور شد: در بانکداری شرکتی شناسایی مشتری توسط بانک صورت می گیرد وبررسی وشناسایی مشتری های هدف در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.چرا که هرچه بررسی ها دقیق تر انجام گیرد ریسک اعتباری و نقدینگی کاهش می یابد.
وی در ادامه سخنان خود مشتری بانکداری شرکتی را افرادی دانست که در سال از حداقل۳۰ میلیارد ریال تسهیلات استفاده نمایند.
در ادامه این نشست دکتر جمالی طی سخنانی نحوه عملکرد بانکداری شرکتی را تشریح کرد. وی با بیان این نکته که بانکداری شرکتی مشتریان خود را مشتری اختصاصی تلقی می کند، افزود: در واقع بانک برای این مشتریان همچون مشاور عمل می کند و به مشتری می گوید که چگونه منابع مالی مورد نیاز خود را تامین نمایند، ریسک سرمایه گذاریشان به چه نحوی است و چه نوع تسهیلاتی می توانند دریافت کنند.
مدیر عامل بانک دی با اشاره بر اینکه در روش بانکداری شرکتی بانک برای  مشتری اختصاصی خود مدیر حساب تعیین می کند، یادآور شد: مدیر حساب با مشتری خود در تماس است ، مسائل او را حل وفصل می کند و به نوعی نماینده مشتری در بانک عمل   می نماید.
دکتر جمالی در پایان سخنانش شیوه بانکداری شرکتی را گزینه ای برای تقلیل دیوان سالاری و گذار از مرحله وظیفه مداری به مشتری مداری دانست.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.