بانکهای مرکزی جهان ۱۵۷ تن طلا خریداری کردند

بانکهای مرکزی جهان ۱۵۷ تن طلا خریداری کردند | چاپ |
پنجشنبه ۲۶ مرداد ساعت ۱۵:۲۴

بینا- شورای جهانی طلا اعلام کرد بانکهای مرکزی جهان در سه ماه دوم امسال بیش از ۱۵۷٫۵ تن طلا خریداری کرده اند .
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا/ بلومبرگ ، شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود افزود ، بانکهای مرکزی مختلف جهان شامل روسیه اوکراین و قزاقستان در سه ماه دوم امسال میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند .
بر این اساس ، بانکهای مرکزی جهان در این مدت بیش از ۱۵۷٫۵ تن طلا خریداری کرده اند این رقم در مدت مشابه سال قبل به کمتر از ۶۶٫۲ تن رسیده بود .
این گزارش افزود بانکهای مرکزی جهان در شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۲۵۴٫۲ تن به ذخایر طلای خود افزوده اند . بانکهای مرکزی جهان در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز برای نخستین بار در دهه های اخیر به خریدار خالص طلا تبدیل شدند .
بر این اساس میزان تقاضای جواهر آلات در جهان طی سه ماه دوم امسال به کمتر از ۴۱۸٫۳ تن رسیده است این رقم در مدت مشابه سال قبل به ۴۹۰٫۶ تن رسیده بود . تقاضای جواهر آلات در هند بزرگترین خریدار جواهر در این مدت با ۳۰ درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از ۱۲۴٫۸ تن رسیده است .
هند به تنهایی ۳۰ درصد تقاضای جهانی جواهر را در اختیار دارد . شورای جهانی طلا همچنین پیش بینی کرد چین امسال با پیشی گرفتن بر هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل خواهد شد . میزان تقاضای طلای چین امسال به بیش از ۸۵۰ تن خواهد رسید و این رقم برای هند به ۷۰۰ تن می رسد .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.