بانک مرکزی آمریکا پیش بینی رشد اقتصادی ۲۰۲۴ را کاهش داد

۲۳م آذر ،

بانک مرکزی آمریکا پیش بینی رشد اقتصادی ۲۰۲۴ را کاهش داد | چاپ |
پنجشنبه ۲۳ آذر ساعت ۰۹:۴۷

بینا- کمیته سیاست مالی بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ از دو و سه دهم تا ۳ درصد رشد خواهد داشت.
به گزارش بینا، این کمیته در پیش بینی قبلی خود از افزایش دو و نیم تا سه درصدی رشد اقتصادی آمریکا در این دوره خبر داده بود.
به عبارت دیگر کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا رشد اقتصادی را در سه ماهه چهارم دو هزار و سیزده، دو و نیم درصد پیش بینی کرده بود که این رقم برای کل سال به دو و یک دهم درصد می رسید.
کاخ سفید که آخرین پیش بینی های اقتصادی آن به تابستان بر می گردد بر روی رشد اقتصادی دو و شش دهم درصدی در سه ماهه آخر سال دو هزار و سیزده حساب باز کرده است که افزایش سالانه تولید ناخالص داخلی را به دو و هفت دهم درصد می رساند.
این کمیته با توجه به روند کاهش میزان بیکاری از ماه سپتامبر پیش بینی کرد این رقم در سه ماهه پایانی سال آینده به صورت میانگین به هفت و چهار دهم تا هفت و هفت دهم درصد برسد.
میزان بیکاری در آمریکا در مقایسه با پیش بینی قبلی با کاهش دو دهم درصدی روبرو می گردد. بانک مرکزی آمریکا همچنین پیش بینی کرد میزان تورم تا سال دو هزار و پانزده پایین تر از دو درصد باقی بماند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، طبق پیش بینی سیاست پولی بانک مرکزی، رشد اقتصادی آمریکا قرار است در سال دو هزار و چهارده ( سه تا سه و نیم درصد در سه ماهه آخر ) و دو هزار و پانزده ( سه تا سه و هفت دهم درصد ) تقویت شود که در مقایسه با پیش بینی قبلی ( سه تا سه و هشت دهم درصد برای این دو سال ) کمی بدتر خواهد بود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.