بانک مرکزی به تخلف بانکها بی اعتنا است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت وگو با پانا:

خبرگزاری پانا: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : بانک مرکزی به تخلف بانکها در ماههای گذشته در خصوص تبدیل سپرده های ارزی به ریالی با نرخ ارز مرجع بی اعتنا بود که این تخلف نمونه بارز بی قانونی است.

محمد رضا پور ابراهیمی در گفت وگو با پانا در خصوص سودسپرده های ارزی اظهارکرد: تسویه سپرده های ارزی باید به صورت ارزی باشد و نرخ سود سپرده های ارزی نیز به صورت دلاری پرداخت شود .

وی ادامه داد: متاسفانه بانکها طی چند ماه اخیر و پس از نوسان های نرخ ارز اقدام به تبدیل سپرده های ارزی به معادل ریالی آن هم با نرخ ارز مرجع کرده اند که تخلف آشکار است و بانک مرکزی طی این مدت اقدام جدی برای توقف این روندانجام نداده است .

پورابراهیمی با بیان اینکه بانک مرکزی مدعی است که این تخلف توسط بانکها انجام شده است، گفت : نظارت بر عملکرد بانکها در حیطه وظایف و اختیارات بانک مرکزی است و این بانک طی مدت اخیر در خصوص تبدیل سپرده های ارزی به معادل ریالی و آن هم با نرخ ارز مرجع کم کاری کرده است .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد:ابلاغ بخشنامه اخیر بانک مرکزی در خصوص الزام بانکها به پرداخت سپرده های ارزی به سپرده گذاران درحقیقت تایید تخلفی است که تاکنون انجام شده است .

وی ادامه داد: این اقدام موجب می شود تا سرمایه داران ارز را از شبکه بانکی خارج نکنند و از نظام مالی کشور نیز خارج نشود .
 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.