بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌ها را آزاد کند

۱۷م دیماه ،

بینا- مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن دربارهٔ عمده مشکلاتی که در حال حاضر بانک‌ها با آن مواجه می باشند، گفت: یکی از مشکلات بانک‌ها این است که بار تامین مالی به عهده خود بانک‌ها محول شده است و به اعتقاد من این‌که محور تامین مالی خود بانک‌ها باشد، برای آنها سخت است.
به گزارش بینا، اردشیر بیژنی، با بیان این مطلب به ایسنا افزود: اگر بازار سرمایه توسعه پیدا کند و فعال‌تر از چیزی که در حال حاضر است، شود می توان گفت که فشار از روی بانک‌ها کمتر خواهد شد و با این کار بانک‌ها راحت‌تر فعالیت خواهند کرد.
وی در ادامه با اشاره به بسته سیاستی _ نظارتی بانک مرکزی گفت: فکر می‌کنم چون بانک مرکزی مجری سیاست‌ها و در واقع سیاست‌گذار پولی در کشور است بنابراین تمام بانک‌ها باید خود را مکلف به پیروی از این بسته‌ی سیاستی – نظارتی بدانند و اگر این اتفاق افتاده و وحدت رویه وجود داشته باشد کمی از مشکلات بانک‌ها کمتر خواهد شد و رقابت ناسالمی که بین بانک‌ها وجود دارد کاهش می‌یابد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بعضی از بانک‌ها نرخ‌های سود را رعایت نمی‌کنند و این موضوع برای بعضی از بانک‌ها که خود را مقید به رعایت آن می‌دانند در تجهیز منابع مشکلاتی ایجاد می‌کند.
بیژنی با بیان اینکه ماموظف به رعایت نرخ سود تسهیلات تعیین شده در بسته سیاستی _ نظارتی بانک مرکزی هستیم گفت: از سویی با توجه به تورمی که وجود دارد سپرده‌گذاران خواهان نرخ سود بالاتری می باشند، بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که منابع ومصارف با هم همخوانی ندارد.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن درادامه پیشنهاد داد که بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات را برای بانک‌ها آزاد بگذارد و از آن طرف بانک‌ها را رتبه‌بندی کند و بر اساس شاخص‌هایی که تنظیم می‌کند بررسی کند که بانک‌ها چه اعتباری دارند و آیا از اعتبار بالایی برخوردارند یا خیر.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.