بانک ها تسهیلات صنایع را پرداخت کنند تا بنگاه ها تولیدات را افزایش دهند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

برای آنکه نقدینگی بنگاه ها را به سرعت تامین کنیم باید از ورود کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل موجود است جلوگیری شود.

فرشاد سیم بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب بالا گفت: برای آنکه نقدینگی بنگاه ها را به سرعت تامین کنیم باید از ورود کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل موجود است جلوگیری شود از طرف دیگر بانک ها باید تسهیلات صنایع را پرداخت کنند تا بنگاه ها بتوانند ظرفیت های تولیدی صنایع را بالا ببرند.

سیم بر گفت: در شرایط فعلی سرمایه ها روانه بازار مسکن ، بورس، ارز و یا طلا می شوند که این موضوع سبب عدم ثبات اقتصاد در کشور می شود .

وی افزود: دولت باید در کوتاه مدت نرخ بهره را کاهش و سعی در ایجاد فضای مناسب برای تولید کنندگان باشد تا سرمایه گذاری و سطح اشتغال افزایش یابد.

این کارشناس اقتصادی گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی در شرایطی که کشور در تحریم است بسیار مشکل است چون اول قوانین کار در کشور نا مشخص است و دوم انکه با توجه به کمبود های ارزی که وجود دارد سرمایه گذار خارجی می خواهد بازگشت سرمایه خود را به کشور مادر باز گرداند.

وی بیان داشت: راکد بودن بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت تولید کشور و پایین بودن قدرت خرید مردم و بالا بودن هزینه های تولید و اندک بودن طیف سرمایه گذاری سبب شده نتوانیم سرمایه گذاری خارجی را جذب کنیم.

فرشاد سیم بر گفت: کسری بودجه در کشور سبب شد که نقدینگی ها در کشور افزایش یابد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.