بان کی‌مون پس از سفر به تهران: مساله هسته‌ای ایران تنها با مذاکره دیپلماتیک حل‌وفصل می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، بان کی مون که برای شرکت در شانزدهمین اجلاس عدم تعهد به تهران سفر کرده بود گفته است که آنچه او “مساله هسته‌ای ایران” خواند، تنها می‌تواند با راه‌حلی دیپلماتیک و بر مبنای مذاکره حل‌وفصل شود.

دبیرکل سازمان ملل در نطق اش در نشست افتتاحیه اجلاس عدم تعهد با اشاره به پیشنهاد رهبر انقلاب اسلامی درخصوص خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای گفت: این پیشنهاد از طرف ایران مطرح شد، ما موافق آن هستیم و باید تمام دنیا اینگونه باشد. [ایـــنـــجـــا]
او پس از سفر به ایران گفت که حضور در نشست غیرمتعهدها در تهران فرصتی برای او بوده تا نگرانی‌ها و انتظارات جامعه بین‌الملل را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتقل کند.
یک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که آقای بان آخرین گزارش سازمان بین‌المللی انرژی اتمی را درباره برنامه هسته‌ای ایران دریافت و بررسی کرده است.
به گفته این سخنگوی آقای بان، دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که آنچه او “مساله هسته‌ای ایران” خواند، تنها با راه‌حلی دیپلماتیک و بر مبنای مذاکره قابل حل‌وفصل است.
او اضافه کرد که چنین راه‌حلی باید با روندی گام به گام و متقابل حاصل شود از جمله ایران اقداماتی را در پیش بگیرد تا به جامعه بین‌الملل اطمینان بیشتری دهد که ماهیت برنامه هسته‌ایش مطلقا صلح‌آمیز است.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.