باهنر:توزیع نشریه توسط نمایندگان احتیاجی به اجازه هیأت رئیسه ندارد

سه شنبه ۵ اردیبهشت – ۰۱:۱۷:۵۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توزیع نشریه توسط نمایندگان بدون اجازه هیأت رئیسه را تخلف ندانست.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، مهدی کوچک زاده در تذکری آیین نامه ای با استناد به ماده ۷۷ گفت: درخواست تذکر اصل ۷۷ باید بدون رعایت نوبت و ظرف مدت ۵ دقیقه مورد رسیدگی قرار گیرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ماده ۱۷ آیین نامه هیأت رئیسه باید حداکثر توان را در اجرای قانون به کار گیرد و این در حالی است که من زمان زیادی را برای بیان تذکر خود منتظر مانده ام.
وی در بخش دیگری از تذکر خود به بند ۱۱ ماده ۲۳ آیین نامه استناد کرد و توضیح داد: قبل از آغاز زمان مجاز برای تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس، یک گروه انتخاباتی اقدام به چنین کاری کرده ولی باید پرسید این کار با چه توجیهی در مرکز قانونگذاری کشور انجام شده است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: در مرکز قانون کشور، بر خلاف قانون اقداماتی انجام می شود و هیأت رئیسه نیز نسبت به آن بی تفاوت بوده در حالیکه توزیع مکتوبی در مجلس نیاز به مجوز هیأت رئیسه دارد.
محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی امروز را در ساعات پایانی بر عهده داشت، گفت: نشریه ای که توسط یکی از نمایندگان به چاپ می رسد، در اختیار همکاران قرار گرفته است و این کار نیاز به اجازه هیئت رئیسه ندارد.
وی با بیان اینکه چنین تبلیغاتی عمومی نیست، اضافه کرد: بسیاری از نامزدهای نمایندگی مجلس، تبلیغات خود را آماده کردند و به ستادها و طرفداران خود می دهند و بنابراین چنین کارهایی مصداق تبلیغات عمومی و میدانی نیست.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۴۱۳۱۷۵۴۳۹۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.