باهنر: آیت الله هاشمی یک پدیده ویژه است+ بادامچیان:تلاش حزب موتلفه برای تصویب قانون احزاب در مجلس پیش از انتخابات ۹۲

۱۱م آذر ،

محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین دربارهٔ برنامه‌های انتخاباتی جبهه پیروان اظهار داشت: ما دربارهٔ مسئله انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری ستاد و کارگروهی تشکیل داده‌ایم که مشغول رایزنی است اما فعلاً رسیدن به مصداق در جدول زمانی ما نیست.

باهنر با تاکید بر اینکه ما بیشتر در حال منسجم کردن اصولگرایان هستیم تا ورود مصداقی به انتخابات، ادامه داد: سیاست راهبردی ما مطالعه وضع موجود، تحلیل پایه‌ای اوضاع اجتماعی و مذاکره با کاندیداها برای رفتن به سمت وحدت بیشتر است لذا از مصداق خاصی حمایت نمی‌کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین که با فارس گفتگو کرده است، دربارهٔ کاندیداتوری ناطق نوری و روحانی برای طرح وحدت ملی ابراز بی‌اطلاعی کرد و در عین حال از ملاقات خود با ناطق‌نوری خبر داد و افزود: بنده دوبار با ناطق‌نوری صحبت کردم و او گفت که نامزد نمی‌شوم و این مساله را تکذیب کرد اما در عالم سیاست هیچ احتمالی منتفی نیست.

وی دربارهٔ نظر هاشمی برای گزینه‌ وحدت ملی اظهار داشت: هاشمی یک پدیده ویژه است و خودش باید تصمیم بگیرد.
 

مهر نیز نوشت:

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اعضای فراکسیون موتلفه مجلس برای به جریان انداختن قانون جامع احزاب که در مجلس هشتم بررسی آن نیمه کاره مانده بود، گفت: امضاها برای بررسی قانون احزاب در مجلس جمع شده است و با توجه به بررسی بخش اعظم آن در مجلس پیشین، این قانون به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری خواهد رسید.
اسداالله بادامچیان ، با اشاره به ضرورت اصلاح قانون احزاب، گفت: در مجلس قبل با دعوت از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، وزارت کشور و دانشگاهیان مجموعه خوبی تدوین کردیم که در شور اول در مجلس تصویب شد.

عضو سابق کمسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: متاسفانه این قانون در کمیسیون شوراها ماند و به شور دوم نرسید.

وی با اشاره به پیگیری فراکسیون موتلفه در مجلس نهم برای به جریان افتادن قانون احزاب، گفت: امضاها برای بررسی این قانون در مجلس گرفته شده و امیدواریم که با همت اعضای کمیسیون شوراها هرچه زودتر این قانون به صحن برود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس هشتم، خاطرنشان کرد: قانون احزاب مراحل تکمیلی خود را طی کرده است و پیش بینی ما این است که این قانون به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری برسد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، همچنین در پاسخ به این سوال که در مصاحبه های مختلف توسط اعضای جبهه پیروان معرفی کاندیدای موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری که شما از آن خبر داده بودید رد و تاکید شده است که موتلفه و جبهه پبروان بطور مستقل حرکت نمی کنند، خاطرنشان کرد: کسی نمی تواند از سوی موتلفه در این مورد صحبت کند و انشاء الله به زودی اعلام می کنیم.
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.