باهنر: دولت به دنبال کنترل بازار و دورزدن تحریم ها است/جلسه غیر علنی برگزار شد که «حرفها راحت زده شود»

نایب رئیس مجلس می گوید: مهار گرانی های اخیر نیاز به همدلی و هم افزایی جدید میان دولت و مجلس دارد.

اقتصادآنلاین/گروه اقتصادکلان:

نایب رئیس مجلس می گوید: مهار گرانی های اخیر نیاز به همدلی و هم افزایی جدید میان دولت و مجلس دارد.
موج گرانی های اخیر در ماه مبارک رمضان بیش از هر چیز موضوع «مدیریت اقتصادی کشور را به چالش کشیده است و سبب برگزاری نشست های دو جانبه دولت و مجلس شده است. نشست هایی که البته در آن وعده ها فراوان است و تحقق آنها کم.
محمد رضا باهنرنایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با مهر با اشاره به جلسه غیر علنی روز چهارشنبه نمایندگان و وزرای اقتصادی دولت، این جلسه را «امیدوار کننده» ارزیابی کرد و گفته است: با توجه به اینکه برخی مدیران دولتی در برابر بعضی از واقعیت ها تسلیم شده اند و قبول کردند که آنچه که نمایندگان مجلس قبلا تذکر می دادند واقعیت داشته است، روحیه همکاری دولت با مجلس افزایش یافته است.
نشست ۵ ساعته مجلس به روایت نائب رئیس مجلس به این دلیل غیر علنی برگزار شد که «حرفها راحت زده شود» و واقعیت ها، توقعات و مطالبات گفته شود.
باهنر با اشاره به پیشنهادات مختلف نمایندگان برای غلبه بر مشکلات اقتصادی گفت: مثلا تشکیل کارگروه مشترک پیشنهاد شد که در مجلس نهم نیز این کارگروه ها را تشکیل داده بودیم؛ اما در این جلسه مقرر شد که نشست های ویژه ای بین وزرا و بعضی از نمایندگان انجام شود تا کارها سریع پیش برود.
کارگروه مشترک دولت و مجلس به گفته مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکنون سه نشست برگزار کرده است که البته هنوز مصوبات آن رنگ اجرایی به خود نگرفته است.
باهنرکه می گوید برخی مدیران دولتی در برابر بعضی از واقعیت ها تسلیم شده اند و قبول کردند که آنچه که نمایندگان مجلس قبلا تذکر می دادند و نسبت به افزایش تورم نگرانی داشتند، واقعیت داشته است، تاکید کرد:الان دولت تلاش سنگینی برای کنترل بازار و دورزدن تحریم ها دارد که با مشارکت و همکاری قوا امیدواریم که این نشست ها نتیجه بخش باشد.
 نائب رئیس مجلس همچنین در مورد دیدار روز یکشنبه نمایندگان با رئیس جمهور خاطر نشان کرد: جلسه روز یکشنبه یک جلسه سنتی است، که هر سال مجلسی ها در ماه مبارک رمضان مهمان رئیس جمهور هستند و بعضا دولتی ها نیز به مجلس می آیند و امیدواریم در سایه این تعاملات و گفتگوها همکاری و همدلی میان قوا که به گفته مقام معظم رهبری یک فریضه است، افزایش یابد.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.