باوجود تحریم اکثر پروژه‌های توسعه نفت درحال انجام است

72-46.jpg

وزیر نفت عصر امروز با اشاره به اهمیت صنعت نفت در کشور اظهار کرد: صنعت نفت به لحاظ سابقه‌ طولانی وعملکرد جزو صنایع بسیار مهم است؛ این صنعت نخستین صنعت زیرساختی کشور است و به لحاظ نوع درآمد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر توجه جدی به آن شود درآمد کشور روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رستم قاسمی که در مراسم امضای تفاهم نامه میان معاونت علمی پژوهشی وزارت نفت و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری سخن می‌گفت، با اشاره به شرایط تحریم علیه کشورمان تصریح کرد:‌ اکثر پروژه‌های توسعه نفت در شرایط تحریم در حال انجام است و شاید امروز بیشترین توسعه را در صنعت نفت داریم. امیدوارم به اهدافی که برای تحقق برنامه پنج ساله پیش بینی شده، دست پیدا کنیم؛ چرا که باعث پیشرفت کشور می‌شود.

وی افزود:‌از مهمترین موارد در صنعت نفت بحث تجهیزات است. پیش از این بخش عمده کالا را از خارج وارد می کردیم و درحال حاضر نیز تا حدودی این کار را انجام می‌دهیم؛‌ امیدواریم به لطف تحریم و توانمندی‌های موجود در کشور بتوانیم نه تنها تجهیزات خود را بسازیم بلکه صادرکننده تجهیزات هم باشیم. البته این موضوع به معنای ساخت تمام تجهیزات نیست اما ان‌شاالله بخش عمده تجهیزات صنعت نفت به دست صنعتگران کشور ساخته می‌شود.

قاسمی با اشاره به اهمیت کیفیت ساخت، سرعت، زمان‌بندی و نگاه اقتصادی درحوزه نفت تاکید کرد: در بعد کیفی از امروز اقداماتی برای ایجاد آزمایشگاه مرکز و مراجع تایید ساماندهی شده، گرچه به حد مطلوب نرسیده‌ایم اما کیفیت نباید دلیل واردات تجهیزات خارجی باشد. حتی با کیفیت کمتر باید از کالاهای داخلی استفاده کنیم، خوشبختانه کیفیت کالاهای ما به خصوص از کالاهای شرقی خیلی بیشتر است.

این خبر تکمیل می‌شود


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.