باید تراز مالی “هدفمندی یارانه ها” به تعادل برسد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و مجلس دربارهٔ اینکه باید تراز مالی هدفمندی یارانه ها (پرداخت یارانه نقدی) به تعامل برسد، توافق دارند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جعفرقادری گفت: دو قوه دربارهٔ ساماندهی روش های پرداخت یارانه نقدی به دهک های درآمدی بالا نظر واحد دارند.

وی افزود: درآمد هدفمندی یارانه ها ۲۸ هزار میلیارد تومان در سال است در حالی ۴۹ هزار میلیارد تومان فقط به صورت نقدی پرداخت می شود و کسری دارد.

قادری گفت: یک بحث این است که قیمت حامل های انرژی ۲۸ درصد افزایش یابد تا منابع ان به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد، ۴۱ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی توزیع شود و ۹ هزار میلیارد تومان هم در اختیار بخش بهداشت و تولید قرار گیرد.

وی گفت : برای شناسایی دهک های پردرآمد روش های متنوع علمی و کاربردی وجود دارد و می توان علاوه بر داده های  طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی و روش های اقتصادسنجی از روش های مالیات ستانی و مالیات بر مجموع درآمد استفاده و با دقت بیشتری این کار را کرد.

وی افزود: البته دولت مهلت خواسته است برای شناسایی اشخاص پردرآمد که به یارانه نقدی نیازی ندارند یا این یارانه در معیشت آنها تاثیر چندانی ندارد، اقدام کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.