بایدن صحبت‌هایش مبنی بر برکناری پوتین را پس گرفت

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد قصد دارد سامانه‌ها و مهمات موشکی پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراین قرار دهد تا بتواند اهدافی را با دقت بیشتری در میدان نبرد در داخل خاک اوکراین مورد حمله قرار دهد.

بایدن صحبت‌هایش مبنی بر برکناری پوتین را پس گرفت

به گزارش ممتاز نیوز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مقاله‌ای که توسط “نیویورک تایمز” منتشر شد، گفت که ایالات متحده دنبال جنگ بین روسیه و ناتو نیست و خاطرنشان کرد که واشنگتن، کی‌یف را برای انجام حملات در خارج از مرزهای اوکراین تشویق نکرده است.

بایدن تاکید کرده است: آمریکا تلاشی برای برکناری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نخواهد داشت. ما به دنبال جنگ بین ناتو و روسیه نیستیم. اگرچه من با آقای پوتین مخالفم و اقدامات او را تحریک آمیز می‌دانم، اما ایالات متحده تلاشی برای برکناری او در مسکو نخواهد کرد.»

رئیس جمهور آمریکا با قاطعیت بر تعهد خود نوشت: «تا زمانی که ایالات متحده یا متحدان ما مورد حمله قرار نگیرند، ما مستقیماً درگیر این درگیری نخواهیم بود، چه با اعزام نیروهای آمریکایی برای جنگ در اوکراین و چه با حمله به نیروهای روسیه».

بایدن همچنین قول داد که دولت اوکراین را “به صورت خصوصی یا عمومی” برای دادن امتیازات ارضی به مسکو تحت فشار قرار نخواهد داد تا به جنگ پایان دهد، جنگی که در پایان هفته وارد صدمین روز خود می شود.

وی افزود: “جنگی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فکر می‌کرد چند روز ادامه خواهد داشت اکنون در چهارمین ماه خود قرار دارد. مردم اوکراین روسیه را غافلگیر کردند و با فداکاری‌ها، عزم و موفقیت خود در میدان نبرد به جهان الهام بخشیدند.”

بایدن نوشت: “جهان آزاد و بسیاری از کشورهای دیگر، به رهبری ایالات متحده، با حمایت نظامی، بشردوستانه و مالی بی‌سابقه در کنار اوکراین ایستاده‌اند. با ادامه جنگ، می‌خواهم که اهداف ایالات متحده را در این تلاش‌ها روشن کنم. هدف آمریکا این است که ما می‌خواهیم اوکراینی دموکراتیک و مستقل را ببینیم؛ کشوری مستقل و مرفه که ابزار بازدارندگی و دفاع از خود در برابر هرگونه تجاوزی را دارد. “

وی با بیان اینکه جنگ جز از طریق دیپلماسی به شکل کامل متوقف نخواهد شد، تصریح کرد:” واشنگتن اقدام به ارسال فوری مقادیر زیادی سلاح و مهمات به اوکراین کرد تا بتواند در میدان نبرد بجنگد و جایگاه قوی‌تری در میز مذاکره به دست آورد زیرا هر مذاکراتی منعکس کننده واقعیت روی زمین است.”

وی افزود: «به همین دلیل تصمیم گرفتم که سامانه‌ها و مهمات موشکی پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهیم که آنها را قادر می‌سازد اهداف کلیدی را با دقت بیشتری در میدان نبرد در اوکراین مورد حمله قرار دهند».

پیشتر کاخ سفید گفته بود بایدن و تیمش همچنان در حال بررسی ارسال سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین هستند، اما نمی‌خواهند از آنها برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده “سیستم‌های موشکی را به اوکراین نمی‌فرستد که روسیه را مورد حمله قرار دهد”.

بایدن همچنین در بخش دیگری از این مقاله نوشت که او اوکراین را چه به صورت خصوصی و چه در ملاء عام، برای دادن هرگونه امتیاز ارضی تحت فشار قرار نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد که واشنگتن به حمایت از کی‌یف برای دستیابی به پایان دیپلماتیک بحران ادامه خواهد داد.

بایدن نوشت: اصل اساسی برای من در طول این بحران این بود که “بدون اوکراین، هیچ کاری درباره این کشور انجام نمی‌شود”.

بایدن افزود: “من به دولت اوکراین چه به صورت خصوصی و چه در ملاء عام فشار نمی‌آورم تا در قلمروهایش امتیازی بدهد، این اشتباهی است که با اصول ثابت‌شده همخوانی ندارد”.

وی مدعی شد: “مذاکرات اوکراین با روسیه به این خاطر که اوکراین به دیپلماسی پشت کرد، متوقف نشد بلکه دلیل توقف آن این بود که روسیه به جنگ برای کنترل هر چه بیشتر اوکراین ادامه می‌دهد.”

بایدن نوشت: انجام این کار اشتباه و مغایر با اصول ثابت شده است. او گفت که ایالات متحده از اوکراین بر سر میز مذاکره با روسیه برای پایان دادن به درگیری حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه اذعان داشته که واشنگتن هیچ نشانه‌ای مبنی بر برنامه‌ریزی روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین نمی بیند.

او نوشته است: من می دانم که بسیاری از مردم در سراسر جهان نگران استفاده از سلاح های هسته‌ای هستند. ما در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از تلاش روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین نمی‌بینیم، اگرچه لفاظی های گاه و بیگاه روسیه درباره سلاح‌های هسته‌ایش خطرناک و بسیار غیرمسئولانه است. اجازه دهید واضح بگویم: هر گونه استفاده از سلاح هسته‌ای در این درگیری در هر مقیاسی برای ما و سایر کشورهای جهان کاملاً غیرقابل قبول است و عواقب شدیدی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.