بایدن می‌خواهد با کمک بشر دوستانه به فلسطینی‌ها، خرابکاری‌های ترامپ را بپوشاند

یک عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین، سیاست آمریکا در کمک های بشر دوستانه به فلسطینی ها را به نوعی جبران خرابکاری های ترامپ وبازسازی فضای تخریب شده بین المللی عنوان کرد.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با ایسنا، در خصوص این که دولت آمریکا اعلام کرده قصد دارد کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی ها را از سر بگیرد گفت: قطعا سیاست آمریکا در مساله فلسطین تابع لابی صهیونیستی در این کشور است. روابط نزدیک و استراتژیک با رژیم صهیونیستی برقرار است و آمریکا از لابی صهیونیستی تبعیت می کند.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که ترامپ دراین گونه موارد انجام داده بود از نظر سیاسی بایدن نیاز دارد تا خرابکاری های ترامپ را بپوشاند و فضای تخریب شده بین المللی را باز سازی کند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: بعید به نظر می رسد که برخی از اقدامات بشر دوستانه در رابطه با کمک به مردم فلسطین و یمن مورد توجه دولت بایدن قرار بگیرد و سازمان‌های بین المللی هم دراین زمینه وارد عمل شوند.

کنعانی مقدم ادامه داد: هرگونه اقدامات آمریکا در این گونه موارد نسبت به مقاومت و گروه‌های فلسطینی، به دنبالش خواسته هایی را در بر داشته است، گروه‌های فلسطینی از کمک‌های بشر دوستانه استفاده می کند اما اگر بنا باشد شروطی مثل سازش و تسلیم را در بر داشته باشد، پذیرفته شده نیست.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین یادآور شد: در حال حاضر رژیم صهیونیسیتی پشتوانه ای مثل ترامپ و کوشنر را ندارد و تلاش می کند تا در سیاست های خودش به نوعی نرمش ایجاد کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.