باید با حداکثر توان و تعداد ورزشکاران زن و مرد در میادین مختلف ورزشی شرکت کنیم

به گزارش ایرنا ، دکتر محمود احمدی نژاد شنبه شب در آیین تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران المپیک ۲۰۱۲ لندن در سخنانی از مربیان،‌ سرپرستان، ورزشکاران، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به خاطر کسب قهرمانی‌ها و مدال آوری ورزشکاران در المپیک ۲۰۱۲ لندن،

تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: دوباره این موضوع ثابت شد که ملت ایران در هر مقطعی که تصمیم به انجام کاری گرفت و با یاد خدا در آن مسیر حرکت کرد به موفقیت دست پیدا کرده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه دو آوردگاه مهم بازی‌های آسیایی و المپیک برزیل برای آینده ورزش کشور در راه است، تصریح کرد: انتظار ما از خانواده بزرگ ورزش کشور کسب مقام دوم در بازی‌های آسیایی است.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: برای حضور و کسب موفقیت های بیشتر در المپیک آینده نیز باید از همین امروز هدف‌گذاری و تلاش کنیم تا بتوانیم جزء ده کشور برتر جهان قرار بگیریم.

رییس جمهوری تأکید کرد: دولت با همه توان در خدمت حمایت از ورزش کشور بوده و همه پشتیبانی‌های لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه باید ورزش ایران در رشته‌های بیشتری در المپیک حضور داشته باشد، تصریح کرد: قطعاً این عدم حضور بخاطر ضعف و ناتوانی ورزشکاران و ورزش کشور نیست و ما می‌توانیم در بسیاری از رشته‌ها از جمله دو و میدانی، شنا، تیراندازی، قایقرانی، دوچرخه‌سواری و بسیاری از رشته‌های دیگر حضور موفق داشته باشیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در المپیک لندن جای بسیاری از ورزشکاران رشته‌های ورزشی کشور از جمله بسکتبال، هندبال و والیبال و نیز جای بسیاری از بانوان ورزشکار ایران خالی بود، گفت: ما توانایی آن را داریم تا در بسیاری از رشته‌ها حضور داشته باشیم و باید برای رسیدن به این هدف از امروز تلاش کنیم.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: باید حضور ورزشکاران ایرانی در آوردگاه‌های مهم ورزشی، پرشور تر از گذشته باشد و در آینده در حداکثر رشته‌هایی که می‌توانیم حضور پیدا کنیم.

دکتر احمدی نژاد در بخشی دیگری از سخنان خود تصریح کرد:تیم ملی کشتی ایران فنی‌ترین کشتی‌گیران را در خود داشت و اگر کمی دلخوری میان ما و فدراسیون جهانی کشتی بوجود نمی‌آمد قطعاً کشتی‌گیران ایرانی به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیران جهان و المپیک معرفی می‌شدند.

رییس جمهور اظهار داشت: همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم و به سوی اهتزاز پرچم ایران در همه هستی به پیش برویم.

وی با اشاره به موفقیت های تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن از تصویب نشان درجه یک شجاعت و لیاقت برای محمد بنا سرمربی این تیم در هیات دولت خبر داد.

رییس قوه مجریه در ادامه تاکید کرد : از عباسی وزیر ورزش و جوانان می خواهم که مراسم ویژه ای برای اهدای این نشان به آقای بنا ترتیب دهد.

وی با اشاره به برخی مطالب درخصوص خداحافظی بنا از کشتی فرنگی تصریح کرد : آقای بنا انصافا به قول خودش که به من قبل از این مسابقات داده بود، وفا کرد و مردانه آن را عملی کرد.

احمدی نژاد یادآور شد : آقای بنا در کشتی ایران خواهد ماند و انشاء الله تا ۶ المپیک به مربیگری ادامه خواهند داد و ایران را قهرمان دنیا خواهند کرد.

رییس جمهوری در این بخش از سخنان خود خطاب به آقای بنا گفت : درست است ؟ قول می دهید ؟ که بنا با احترام به رییس جمهوری گفت ،’ چشم قول می دهم ‘.

سیام **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۸۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.