باید به داد صنعت خودرو رسید

باید به داد صنعت خودرو رسید

مجید منصوری بیدکانی نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با میهن صنعت اظهار کرد: در برهه کنونی صنعت کشور با مشکلات متعددی از قبیل تامین نقدینگی، خرید مواد اولیه مواجه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس افزود : این مشکلات در بیشتر بخش های بزرگ صنعتی از جمله خودروسازی و قطعه سازی کشور به چشم می خورد و این صنایع را دچار مشکلات عدیده ای نموده است که در برهه کنونی باید از این بخش های بزرگ صنعتی که زمینه اشتغال بسیاری را در خودجای داده است دفاع کرد.

وی افزود: باید در نظر داشت که قطعه سازان کشور که بخش اعظمی از نیاز های صنعت خودروی کشور را فراهم می کنند نقش مهمی در رشد و توسعه صنعت کشور داشته و عدم رسیدگی به این بخش باعث زمین گیر شدن صنعت خودرو که یکی از صنایع مادر کشور است خواهد شد .

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت ازکاروسرمایه ایرانی باید تمام تلاش خود رابرای حمایت همه جانبه ازصنایع مهم کشور بویژه صنعت خودروسازی و قطعه سازی بکاربرد و با درک شرایط کنونی به داد این صنعت رسید.

منصوری با اشاره به حمایت کشورهای دیگر از صنایع مهم درمراحل حساس و بحرانی افزود: در بسیاری از کشورهای جهان زمانی که صنایع با بحران مواجه میشوند کمک های دولتی به کمک صنایع مهم از جمله خودروسازی و ساختمان آمده و مانع زمین گیر شدن این صنایع می شوند و این تجربه در صنایع داخلی نیز باید بکار گرفته شود و پس از خروج از بحران میتوان صنایع را برای رقابت آماده کرد و اجازه داد که خود ازپس مشکلاتشان برآیند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: در مرحله کنونی باید از صنایع و اقتصادکشور دفاع کرد و امیدواریم بادرایت ویژه مسئولان در شرایطی که تحریم های سختگیرانه غربی باعث به چالش کشیده شدن صنعت و اقتصادکشور شده است، باهمت و تلاش صنعتگران از این مرحله نیزسربلند بیرون بیاییم .


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.