با این ترفندها موهای خود را شاداب کنید

مراقب رژیم غذایی خود باشیدتا همیشه بهترین و سام ترین مو را داشته باشید. استفاده از خوراکی های مقوی که مواد مغذی فراوانی در دل خود دارند می تواند کمک به سزایی به شما کند. دانشمندان می گویند سبزیجات تیره به همراه گوشت قرمز و لبنیات کم چرب از بهترین خوراکی ها برای سلامت مو هستند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، برای شاداب کردن موی سر راه های مختلف وجود دارد اما اگر دوست دارید موهای خود را به ساده ترین روش ها جوان کنید باید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. در ادامه بهترین راه هایی را مرور میکنیم که پزشکان با تحقیق های گسترده به آن دست پیدا کرده اند.

** ویتامین های مفید: استفاده از ویتامین های تقویت کننده موی سر می تواند کمک خوبی به شما برای داشتن مویی سالم کند. محققان به این نتیجه رسیده اند اکه برای جوان ماندن موی سر ویتامین های ای، بی، ث مفید است. همچنین می توانید از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی تقویت کننده و محکم کننده های مو هستند.

**به موقع و درست کوتاه کنید: نکته ای که شاید هیچ کس به آن فکر نمی کند نوع کوتاه کردن مو است. برای داشتن موهایی جوان و شاداب باید همیشه در ذهن خود داشته باشید که موی سر باید متناسب با حال هوا و فصل و همچنین نوع نگهداری شما باشد. اگر نمی توانید از موی بلند نگهداری کنید پس اصلا به آن نیاز ندارید و باید کوتاهش کنید.

** رژیم غذایی مناسب: مراقب رژیم غذایی خود باشیدتا همیشه بهترین و سام ترین مو را داشته باشید. استفاده از خوراکی های مقوی که مواد مغذی فراوانی در دل خود دارند می تواند کمک به سزایی به شما کند. دانشمندان می گویند سبزیجات تیره به همراه گوشت قرمز و لبنیات کم چرب از بهترین خوراکی ها برای سلامت مو هستند.

** شانه با دقت : کاری که همه ما روزانه انجام می دهیم شانه کردن موی سر بعد از بیدار شدن از خواب است اما این نکته را توجه داشته باشید که شانه کردن در حالی می تواند به موها کمک کند که شانه مناسبی نیز داشته باشید. همیشه شانه هایی را انتخاب کنید که می توانند پوست سر شما را ماساژ داده و دانه های سفتی نداشته باشند.

** مراقب خورشید باشید: در فصل تابستان بزرگترین دشمن موهای انسان خورشید است. افرادی که مدت زیادی در نور آفتاب هستند باید از کلاه های خنک استفاده کنند تا هم گرمشان نشود و هم اینکه موهای آن ها تحت نور خورشید نباشند. خورشید می تواند ریشه مو را ضعیف کرده و آن را به نوعی از کار بی اندازد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.