با حمله به سوریه از ایران زهر چشم بگیرید!

۲۷فروردین۱۳،

دنیس راس مشاورسابق دولت اوباما در منطقه خاورمیانه مدعی شد که باید برای زهر چشم گرفتن از ایران در برنامه هسته ای و اثبات این مساله که آمریکا حاضر به کار بردن همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی برای برخورد با مساله هسته ای ایران است، ایالات متحده آمریکا در مورد سوریه جدی تر عمل کند و اگر لازم باشد در این کشور به مداخله نظامی دست بزند.

 دنیس راس مشاورسابق دولت اوباما در منطقه خاورمیانه مدعی شد که باید برای زهر چشم گرفتن از ایران در برنامه هسته ای و اثبات این مساله که آمریکا حاضر به کار بردن همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی برای برخورد با مساله هسته ای ایران است، ایالات متحده آمریکا در مورد سوریه جدی تر عمل کند و اگر لازم باشد در این کشور به مداخله نظامی دست بزند!

لس آنجلس تایمز نوشت، راس با اشاره به اینکه مساله سوریه ارتباط عمیقی با ایران دارد، افزود:” آنچه در سوریه می گذرد با ایران ارتباط عمیقی دارد.

راس افزود:” انتظار ما از ایران آن است که رفتار خود را نه تنها در موضوع سوریه بلکه در مساله هسته ای تغییر دهد و یکی از مشکلاتی که ما در این زمینه داریم این است که ایران باور ندارد که آمریکا ممکن است از نیروی نظامی ( در موضوع سوریه یا مساله هسته ای ایران) استفاده کند.”

 این دیپلمات سابق آمریکایی در ادامه افزود:” نکته جالب در اینجا این مساله است که اگر می خواهیم دیپلماسی موفقی داشته باشیم، آنها باید به عزم ما برای استفاده از نیروی نظامی در صورت لزوم باور داشته باشند.

از نظر من تعلل آمریکا در بحران سوریه این پیش فرض را ایجاد کرده که آمریکا قادر یا مایل به استفاده از نیروی نظامی نیست.”

راس افزود:” اگر ما در مورد سوریه جدی تر وارد عمل شویم به نظر من محاسبات ایران در مورد موضوع هسته ای را تحت تاثیر (و تغییر) قرار خواهیم داد!

منبع:عصر ایران

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.