با خشکی دهان چه کنیم؟

۱۳خردادماه،

قبل از خوردن غذا دهان خود را با آب بشویید یا قبل از خوردن غذا یک لیوان آب بنوشید این کار دهان شما را خیس کرده و خوردن غذا را برای شما آسان تر خواهد کرد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، یکی از مشکلاتی که برای دهان و دندان شما ممکن است رخ دهد خشکی داحل دهان است. خشکی دهان جویدن و قورت دادن غذاها را سخت می کند. این مشکل در هوای گرم برای شما ممکن است بسیار بیشتر رخ دهد پس باید راه های رفع آن را بلد باشید.

** برای حل این مشکل می توانید نصف یک قاشق چای خوری را در یک لیوان آب حل کرده و سپس چندین بار دهان خودتان را با محلول آن بشویید. این کار سبب می گردد دهان شما طروات خاصی بگیرد.

** مایعات را فراموش نکنید تا دهانتان هیچگاه خشک نشود. اگر بسیار دچار این مشکل می شوید حتما روزانه از ۶ یا ۸ لیوان آب استفاده کنید. درنبود آب می تواید از اب میوه های تازه استفاده کنید.

** از مصرف داروهایی که می توانند دهان شما را خشک کنند پرهیز کنید. قبل از دریافت داروها از پزشک خود درخواست کنید این قرص یا داروها را برای شما تجویز نکنند. همچنین از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنید.

** استعمال سیگار را کنار بگذارید تا دیگر دهنتان خشک نشود. آن کسانی که از سیگار استفاه می کنندمی توانند برای رفع مشکل خشکی دهان از سبزی های تازه استفاده کنند.

** قبل از خوردن غذا دهان خود را با آب بشویید یا قبل از خوردن غذا یک لیوان آب بنوشید این کار دهان شما را خیس کرده و خوردن غذا را برای شما آسان تر خواهد کرد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.