با خودرو خارجی زیر ۷۰ میلیون تومان خداحافظی کنید!

 با خودرو خارجی زیر 70 میلیون تومان خداحافظی کنید!

با خودرو خارجی زیر ۷۰ میلیون تومان خداحافظی کنید!

ممتازنیوز: بازار خودرو کشور این هفته نیز دستخوش نوسان یا به عبارت بهتر «افزایش قیمت» شد.

فعالان بازار می‌گویند: کمبود عرضه خودرو در کنار تغییرات نرخ ارز، دو عامل اصلی افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی به حساب می‌آیند و تا این دو بر مدار نابسامانی بچرخند، امیدی به کاهش قیمت‌ها نیست.
این در شرایطی است که انتظار می‌رفت با توجه به افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی و نزدیک شدن نرخ کارخانه و بازار آنها، قیمت‌ها افت کنند، اما این اتفاق رخ نداد و بازار حتی با افزایش قیمت دوباره نیز مواجه شد.
البته برخی خودروها نیز ثبات قیمت را تجربه کردند و در یکی دو مورد افت قیمت هم به چشم آمد، حال آنکه شرایط کلی بازار حول محور گرانی می‌چرخد. در حال حاضر تقریبا هیچ خودرویی زیر ۱۲ میلیون تومان در بازار کشور وجود ندارد و این به آن معنا است که «۱۲ میلیون تومان» کف قیمت در بازار خودرو شده است.
در بین خودروهای وارداتی نیز هم‌اکنون قیمت‌ها بسیار بالا هستند و دیگر نمی‌توان خودرو خارجی زیر ۷۰ میلیون تومان پیدا کرد، مگر تویوتا یاریس که آن هم بسیار کم حجم و محدود است.
۲۰۶ باز گران شد
به بازار برویم و ببینیم قیمت خودروهای داخلی و خارجی چه تغییراتی داشته است. در بین خودروهای داخلی، برخی اعضای خانواده پژو باز هم این هفته گران شدند و برخی نیز ثبات قیمت را تجربه کردند.
به گفته فعالان بازار، در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به افزایش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی خود، ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در بین دیگر مدل‌های ۲۰۶، تیپ ۶ رشد قیمت داشت، به نحوی که هم‌اکنون ۳۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد که آنها هم با افزایش قیمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر ۲۰۶ مدل V8 قیمتی برابر با ۲۹ میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت یک میلیونی آن حکایت می‌کند. همچنین مدل V9 نیز که اتومات به حساب می‌آید و گران‌ترین مدل ۲۰۶ است، هم‌اکنون ۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی آن حکایت می‌کند.
با وجود افزایش قیمت برخی مدل‌های ۲۰۶، پژو ۲۰۷ کاهش قیمت را تجربه کرد و چهار میلیون تومان ارزان شد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون ۲۰۷ اتومات قیمتی برابر با ۴۰ میلیون تومان دارد.
در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قیمتی برابر با ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد ۴۰۵ توانسته ثباتی نسبی در قیمت داشته باشد.
این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارد. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل سال آن به ۲۶ میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز آن نیز ۲۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE نیز با قیمتی معادل ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رود و مدل EF7 هم ۱۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اما به سراغ تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گرندویتارا برویم، خودرویی که ۸۰ میلیون را هم رد کرد و رکوردی جدید از خود در بازار به جا گذاشت.
به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، ویتارا در مدل کلاس ۸ و اتومات خود قیمتی برابر با ۸۵ میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند. این خودرو در مدل کلاس پنج نیز قیمت ۷۷ میلیون تومان را به خود می‌بیند. ویتارا روزگاری ۴۵ میلیون تومان در بازار خودرو کشور قیمت داشت.
مگان گران‌تر شد
اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان باز هم گران شد. مگان نیز مثل ویتارا روزگاری بسیار ارزان تر از حالا بود، اما هم‌اکنون ۵۷ میلیون تومان قیمت دارد. این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی مگان طی هفته جاری حکایت دارد.
پارس خودرو چندی پیش برخی مگان‌های به کار گرفته شده در اجلاس سران غیرمتعهدها را به مزایده گذاشت. این اتفاق برای ماکسیما نیز افتاد و برخی ماکسیماهای به کار گرفته شده در تشریفات اجلاس تهران به مزایده گذاشته شد.
ماکسیما هم در این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و ۵۰۰ هزار تومان گران شد. این خودرو در حال حاضر ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
همچنین خبر می‌رسد این هفته پراید باز هم گران شده است. به گفته فعالان بازار، پراید ۱۱۱ هم‌اکنون ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل ۱۳۲ آن نیز ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رود. با این حال پراید هنوز هم ارزان‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود.
سوناتا گران شد
اما در بین خودروهای وارداتی نیز این هفته هیوندایی سوناتا چهار میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون ۱۰۶ میلیون تومان به فروش می‌رود.
آزرا هم ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX55 نیز باید ۱۶۰ میلیون تومان هزینه کرد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون کیا اسپورتیج ۱۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع از رشد قیمت دو میلیونی آن حکایت دارد.
سراتو هم به قیمت ۷۳ میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز ۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین تویوتا اوریون نیز ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم ۹۰ میلیونی شده است.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.