با دخالت نظامی در سوریه مخالفیم

جام جم آنلاین: محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در مصاحبه با خبرگزاری رویترز با هر گونه دخالت نظامی در سوریه مخالفت کرد و نشستن بر سر میز مذاکره را برای حل وفصل بحران این کشور خواستار شد.

مرسی با اعلام اینکه کشورش با دخالت نظامی در خاک سوریه به هر شکلی مخالف است تاکید کرد که قاهره خواستار دخالت به شیوه های صلح آمیز و مؤثر است زیرا اقدام نظامی بر اوضاع مردم این کشور تاثیر منفی می گذارد.

وی با بیان اینکه ما خواهان راههای صلح آمیز و مناسب برای دستیابی مردم سوریه به خواسته هایشان هستیم تاکید نمود که دوستان مردم سوریه در چین و روسیه و دیگر کشورها و خود ما با تمام توان برای حمایت از مردم سوریه تلاش می کنیم.

رئیس جمهور مصر گفت که کشورهای عربستان سعودی، ایران ، مصر و ترکیه در چارچوب ابتکار عمل مطرح شده توسط کشورش در کنفرانس مکه راههای پایان دادن به بحران سوریه را بررسی می کنند.

وی درباره روابط کشورش با ایران گفت که روابط بین المللی وسیاست خارجی مصر پس از انقلاب این کشور و انتخاب رئیس جمهور جدید بر اساس توازن منطقه ای و بین المللی استوار است وما برای تحقق صلح و ثبات در منطقه و جهان پذیرای همه هستیم ومعتقدیم که همه کشورهای منطقه به ثبات و همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر نیاز دارند.

وی تاکید کرد که ما از همه قدرت های جهانی استقبال می کنیم و آغوش خود را بر روی همه کشورهای جهان می گشاییم و خواستار روابط متعادل با آنها هستیم.

رئیس جمهور مصر درباره هماهنگی ها با تل آویو درباره صحرای سینا تصریح کرد: سینا جزء خاک مصر است . ما در امور کسی مداخله نمی کنیم و به کسی اجازه نخواهیم داد در امور ما دخالت کند. همچنین کسی را تهدید نمی کنیم اما از امنیت داخلی و خارجی خود با اراده ای آزاد و مستقل دفاع می کنیم.

وی درباره احتمال سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مصر گفت: مصر و مردم این کشور با اراده ای آزاد درباره روابط خارجی خود تصمیم گیری خواهند کرد. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.