با روش های پرداخت هزینه های پستی آشنا شوید

فروردین ۱۴۰۳

تمبر، نقش تمبر، کرایه نقدی، کوپن رپنس از روش های پرداخت کرایه پستی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تمبر قطعه کاغذ کوچک بها دار و مصوری است که در اندازه های مختلف به صورت دندانه دار یا بدون دندانه و به منظور دریافت کرایه پستی توسط ادارات پست چاپ و منتشر  می گردد.
در مواردی به منظور سهولت در پرداخت کرایه پستی به جای تمبر از نقش تمبر یا نقوش تمبر استفاده نمایند که این نقوش به وسیله دستگاههای نقش تمبر بر روی مرسولات بصورت چاپی حک می گردد و یا به صورت لیبل چسبدار تهیه و بر روی مرسولات الصاق می گردند.
بنابراین گزارش: در حال حاضر بعضی از مرسولات پستی مانند امانت پیشتاز ویژه و مرسولات آبونمان با اخذ مجوز از مقامات زیربط بدون استفاده از تمبر و یا نقش تمبر به پست سپرده می شوند.
مبلغ کرایه این گونه مرسولات به صورت نقدی از فر ستنده دریافت به حساب های مربوطه واریز و رسید آن به فرستنده تحویل داده می گردد.
این گزارش حاکیست: کوپن رپنس نوعی برگه ارزش برابری تمبر بین المللی است که فقط در باجه های پستی به فروش می رسد متقاضیان می توانند با مراجعه به باجه های پستی این برگه را خریداری و برای مخاطبان خود در کشورهای دیگر ارسال کنند.
فرد دریافت کننده هنگامی که این برگه ها را در کشور خود به پست تحویل دهد به ازای هر کوپن یک تمبر نامه عادی هوایی بدون پرداخت وجه، دریافت می کند.
گزارش از : ریحانه جمشیدی /ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.