با شرکت بیش از ۱۲۰ نفر از دانشجویان؛طرح ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری آریا – مراسم افتتاحیه طرح ولایت بسیج دانشجویی در محل سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، مسئولین طرح صالحین سپاه استان، مسئول بسیج هنرمندان استان و با شرکت بیش از ۱۲۰ نفر از دانشجویان بسیجی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در این مراسم رئیس حوزه علمیه اردبیل با بیان اینکه دنیا را می شود به دو قسمت تقسیم کرد، دنیایی که هنوز اعتقاد به خدا وجود دارد و چتر خدایی در آنجا پراکنده است و دنیایی دیگر که می خواهد خدا را از آن دنیا برچیند اظهار داشت: در قرن ۱۶ میلادی به دلیل ظلم های فراوانی که تحت لوای حکومت دینی بر جامعه مسیحی شده بود، جامعه مسیحی خواست تغییری در زندگی خود داده و از یوغ ستم کشیشانی که به اسم دین و خدا و با آموزه های کاملاً تحریف شده بر مردم حکومت می کرد رهایی پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین نوروزی ادامه داد: جامعه مسیحی تنها چاره را در این دید که از اساس منکر خدا شود تا از دست تمام دین و خدایی که مسیحیت معرفی کرده بود و حکومتی که در آن به اسم دین بر مردم ستم می شد رهایی یابد.
نوروزی تصریح کرد: مسیحیان با کتاب تحریف شده خود در اناجیل متعددی، که حداقل ۱۶ انجیل وجود داشت که نزدیکترین آن ها به حضرت عیسی حداقل ۳۰ سال بعد از ایشان نوشته شده بود، با این انجیل ها که سخن های من درآوردی نویسندگان آن ها بود، می خواست بر مردم سیطره داشته باشد و جلوی عقلانیت و تفکر آن جهان را بگیرد و طبیعی بود که اندیشمندان آن دوره در مقابل همچون دینی باید می ایستادند و ایستادند.
وی عرفان یهودیت را ضدیت با خدا عنوان کرد و افزود: اگر آموزه عرفانی یهود را در یک جمله خلاصه کنیم این است که برای تقرب به خدا باید با خدا مبارزه کرد، با خدا باید ضدیت کرد.
رئیس حوزه علمیه اردبیل اظهار داشت: مسیحیت برای رهایی از دست کشیش ها و کلیسا و از طرف دیگر یهود با آموزه ضدیت با خدا، دست به دست هم دادند تا در جهان غرب خدا را از صحنه بدر کنند و خدا را به قول ((نیچه)) بکشند و کنار بگذارند و به قول ((مارکس)) خدا را در میدان سرخ شوروی( روسیه، مسکو) به دار بزنند، این ها توانستند در جهان غرب جهانی بدون خدا با آموزه ها و قوانینی که هیچ ارتباطی به خدا نداشت و ندارد، بسازند.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در جهان غرب، بشر از نوع مسیحی و یهودی به این نتیجه رسید که برای زنده ماندن و زندگی کردن در این دنیا باید خدا را از صحنه زندگی کنار گذاشت. اما در جهان شرق که در آن معتقد به خدا هستیم، به دلیل یک سری اشتباهاتی که روی داده و می دهد، در اعتقاد، خدا باور و خداپذیر بوده و خدا را قبول می کنیم ولی خدایی که در اعتقادات ما باقی بماند و به عرصه عملی ما رسوخ نکند، یعنی ما در اعتقادات خدا را قبول داریم. ما معتقدیم که برای تقرب به خدا باید با خدا دوستی کرد نه دشمنی، ولی در رفتار تحت سیطره همان غربی ها قرار گرفتیم که طبق اعتقاد خودمان بازی نمی کنیم.
نوروزی ادامه داد: در عرصه رفتارهای فرهنگی آن چیزی که فرهنگ ما مسلمانان و خداباوران را تشکیل می دهد فرهنگی است که از رسانه های غربی یا تحت سلطه فکری غرب داریم می گیریم یعنی در رفتار، ما دچار یک اشتباه استراتژیک شده ایم که آن رفتاری را نمی کنیم که باور داریم.
وی در پایان تصریح کرد: در حکومت دینی و حکومت اسلامی اگر بخواهد خدا بر روی زمین حکومتی داشته باشد جز از واسطه حجت الهی نمی تواند، در جامعه اسلامی فقط یک نفر قانون گذار را داریم و آن خود خداست که قوانین خود را توسط حجت خود بر مردم ابلاغ می کند.
در ابتدای این مراسم ابراهیم عزیزپور مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن خیر مقدم گویی هدف از دوره طرح ولایت را بالا بردن معرفت دینی و اسلامی اعلام کرد و گفت: استناد فرمایش مقام معظم رهبری دوره طرح ولایت را یکی از کارهای عظیم بسیج دانشجویی برشمردند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.