با قاطعیت رگولاتوری اضافه دریافت‌ها به مشترکین تلفن ثابت و همراه بازگردانده می‌شوند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

به دنبال اضافه دریافتی هایی که مخابرات و اپراتورهای اول و دوم بابت ارائه سرویس از مشترکان خود دریافت کرده بودند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات وعده داد که بزودی تمامی این اضافه دریافتی ها به مشترکان تلفن ثابت و موبایل باز می‌گردد.
 
 
موضوع افزایش تعرفه نرخ های مخابراتی و نیز اضافه دریافت بابت سرویس آهنگ پیشواز برای مشترکان موبایل طی چند ماه قبل سبب شد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کند که تخلف اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی را به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش کرده است.
 
براین اساس و با مذاکرات و پیگیریهای صورت گرفته طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات اضافه دریافت آهنگ پیشواز از مشترکان همراه اول آبان ماه به این مشترکان بازگردانده می گردد و اپراتور ایرانسل نیز این مبالغ را به مشترکان بازگردانده است.
 
همچنین اضافه دریافت تعرفه مکالمات تلفن ثابت و همراه نیز که از سوی مخابرات و همراه اول در قبوض دوره اول مرداد تا اول مهرماه از مشترکان اخذ شده بود براساس وعده رگولاتوری به آنها بازگردانده می گردد.
 
مشترکان تلفن ثابت بستانکار می شوند
 
 
پس از آنکه شرکت مخابرات ایران قبوض مهرماه مشترکان تلفن ثابت را با نرخ هر پالس مکالمه ۵۸٫۷ ریال محاسبه و صادر کرد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این نرخ را که براساس مصوبه شورای رقابت تعیین شده بود غیرقانونی اعلام کرد و گفت: با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، افزایش تعرفه تلفن ثابت غیرقانونی بوده و قبض‌های مهرماه باید براساس نرخ هر پالس ۴۴٫۷ ریال محاسبه و صادر می‌شد که در این راستا با پیگیری‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مابه‌التفاوت دریافتی تعرفه تلفن ثابت در صورتحساب بعدی به مشترکان بازگردانده می‌شود.
 
از این رو شرکت مخابرات ایران نیز با تاکید بر همگامی با دولت تدبیر و امید وعده داد که این مبالغ را به مشترکان تلفن ثابت بازگرداند.
 
مشترکان تلفن همراه بستانکار می شوند
 
در همین حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اضافی دریافتی های تلفن همراه از مشترکان اپراتور اول نیز اعلام کرد که این مبالغ باید از سوی اپراتور اول بازگردانده شود.
 
به گفته معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری، اپراتور همراه اول در صورتحسابهای میان دوره‌ای مشترکان نسبت به اعمال تعرفه یکنواخت‌سازی داخل شبکه‌ای به مبلغ هر دقیقه ۵۹۹ ریال اقدام کرده است که با توجه به مصوبه ۱۷۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص لغو هرگونه افزایش نرخ مکالمات تلفنی در شبکه‌های ثابت و همراه، شرکت مخابرات ایران موظف است مبالغ اضافی دریافت شده در صورتحسابهای میان‌دوره‌ای مشترکان همراه‌اول را در صورتحساب دوره چهارم بصورت بستانکاری به مشترکان برگرداند.
 
لطف الله سبوحی تصریح کرد: مشترکان درصورت ملاحظه هرگونه تخلفی در این زمینه می‌توانند با مراجعه به بخش ثبت و پاسخگوئی به شکایت پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir و پایگاه اینترنتی همراه‌اول به آدرس www.mci.ir مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کنند.
 
مشترکان آهنگ پیشواز بستانکار می شوند
 
 
در ادامه اضافه دریافتی اپراتورهای موبایل از مشترکان تلفن همراه، رگولاتوری در مورد تخلف اپراتورهای موبایل برای دریافت مبالغ بیشتر از نرخ مصوب در سرویس آهنگ پیشواز اعلام کرد که معاون رگولاتوری اعلام کرد با پیگیری این سازمان مابه‌التفاوت تعرفه آهنگ پیشواز مشترکان ایرانسل بازگردانده شد و مابه‌التفاوت مربوط به مشترکان همراه ‌اول نیز از آبان‌ماه پرداخت می‌شود.
 
حسن رضوانی گفت: مابه‌التفاوت تعرفه آهنگ پیشواز ایرانسل برای ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برای ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال ۹۱، به مبلغ ۳۲ میلیارد ریال بود که به صورت افزایش شارژ به مشترکان بازگردانده شده است.
 
وی افزود: مابه‌التفاوت تعرفه آهنگ پیشواز اپراتور همراه‌اول برای ۴ میلیون و ۵۰ هزار مشترک از آبان سال ۹۱ تا مرداد سال جاری، به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال است که از آبان ماه امسال برای مشترکان اعتباری به صورت افزایش شارژ و برای مشترکان دائمی به حساب بستانکاری دوره چهارم آنها واریز می‌شود.
 
رضوانی با اشاره به مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دربارهٔ تعیین سقف تعرفه آوای پیشواز به مبلغ ۳۰۰ ریال گفت: تمامی اپراتورهای شبکه تلفن‌همراه شرکت ارتباطات سیار، ایرانسل، رایتل، شرکت مشارکتی مخابرات سیار اصفهان و سازمان منطقه آزاد کیش موظف به اجرای مصوبه کمیسیون می باشند و مشترکان تلفن‌همراه، درصورت ملاحظه تخلف در این زمینه، می‌توانند با مراجعه به بخش ثبت و پاسخگوئی به شکایات پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir ، شکایت خود را اعلام کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.