با قهرمانی در المپیک، محمد بنا به بزرگترین آرزوی خود رسید

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که همواره رسیدن به سکوی قهرمانی در المپیک آرزوی قلبیش بود در لندن به آنچه که سالها برایش تلاش کرده بود رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، محمدبنا تکنسین کشتی فرنگی ایران پس از آنکه تیم ملی را بعداز ناکامی در المپیک ۲۰۰۸ پکن تحویل گرفت با برنامه ریزی مدون خود برای کسب بزرگترین افتخار در المپیک بعدی آماده کرد.

هرچند در طول این سال ها به دلایلی برخی دوست نداشتند محمد بنا نتیجه بگیرد واین موضوعات باعث دلخوری وی می شد و حتی او در چند مقطع زمانی کناره گیری های چند روزه ای هم از سمتش داشت اما این مرد تلاشگر با تحمل تمامی سختی ها و با حداقل امکانات، ۴ سال شبانه روز بدون وقفه در خانه کشتی  ماند چراکه هدفی بزرگ چون قهرمانی المپیک را در سر داشت .

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با سرمربیگری محمد بنا در مسابقات جهانی ۲۰۰۹ با کسب یک مدال طلا و سه برنز روی سکوی دوم ایستاد و درواقع این برای نخستین بار بود که کشتی فرنگی ایران بر روی سکوی جهانی قرارگرفته بود.

تیم آقای خاص کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار موفق شد در ارمنستان قهرمان جام جهانی شود و در همین سال فرنگی کاران کشورمان در بازی های آسیایی گوانگ جو با کسب چهار مدال طلا و یک برنز به مقام نخست این رقابت ها رسیدند.

در مسابقات جهانی نیز دو طلا نصیب تیم ایران شد که اگر طالب نعمت پور با قرعه رژیم اشغالگر قدس روبرو نمی شد، سومین طلای ایران نیز حتمی بود افتخارات تیم فرنگی کشورمان با درایت محمد بنا ادامه پبدا کرد و دومین قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جام جهانی  این بار در بلاروس با وجود تمام ناداوری ها بدست آمد.

تیم محمد بنا برای سومین سال متوالی در روسیه که مدعی اصلی کشتی فرنگی در جهان محسوب می شود قهرمان جام جهانی شد تا هتریک فرنگی کاران کشورمان در این رقابتها به دست آید.

شاگردان برترین مربی سال ۲۰۱۱ جهان در همین سال دو مدال طلا و یک برنز را در مسابقات جهانی کسب کردند که بازهم قرعه رژیم اشغالگر قدس باعث شد دو ملی پوش ایران نتوانند به کار خود در این رقابتها ادامه دهند و در نهایت با ۵ کشتی گیر در سال قبل از المپیک ۳ مدال را به دست آوردیم.

اما اوج افتخار آفرینی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با سرمربیگری محمد بنا وهمکارانش در بازی های  المپیک ۲۰۱۲بوجود آمد جایی که حمید سوریان در وزن ۵۵ کیلوگرم، امید نوروزی در وزن ۶۰ کیلوگرم وقاسم رضایی در ۹۶ کیلوگرم مردان طلایی کشورمان بودند و اگر داوران اجازه می داند و حق سعید عبدولی ملی پوش آماده وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان مقابل فرنگی کار فرانسوی خورده نمی شد مطمئناً او نیز روی سکوی قهرمانی قرارمی گرفت.

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۱۲ در حالی بوجود آمد که کشورهایی چون آذربایجان و روسیه با سرمایه گذاری های کلان تلاش کردند تا این عنوان به ما نرسد.آنها همه چیز را پیش بینی کرده بودند به غیر از غیرت و تعصب ایرانی را و در نهایت با این قهرمانی محمد بنا و تیمش برای همیشه در تاریخ کشتی ایران جاودانه شدند.

محمد بنا که قبل از المپیک ۲۰۱۲ اعلام کرده بود بعد از این مسابقات می خواهد مدتی از کشتی فاصله بگیرد حالا که به بزرگترین آرزوی خود که همانا قهرمانی در المیپک است رسیده اعلام کرده نیاز به آرامش داشته و قصد دارد از این پس به زندگی شخصی اش برسد./مح

گزارش:حسین رحمانی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.