با وارد کنندگان متخلف کالاهای اساسی برخورد می شود

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هشدار داد: با واردکنندگان متخلف کالاهای اساسی در سراسر کشور برخورد جدی می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران ( شاتا)‌ مجتبی فراهانی گفت : با برنامه ریزی ها و تمهیدات صورت گرفته در سازمان حمایت تمام واردکنندگان کالاهای اساسی که مشمول دریافت ارز مرجع هستند مکلفند محصولات خود را در چارچوب ضوابط تعیین شده ، از طریق شبکه رسمی و با نظارت سازمان حمایت به مراکز فروش عرضه کنند.

وی با اشاره به جدیدترین تصمیم های کارگروه تخصیص ارز اضافه کرد : با هماهنگی های صورت گرفته میان سازمان حمایت و دستگاه های مرتبط به منظور قیمت گذاری دقیق تر کالاهای وارداتی و کنترل مناسب بازار ، تمام واردکنندگان کالاهای اساسی دریافت کننده ارز مرجع از عرضه محصولات خود خارج از چارچوب ضوابط تعیین شده منع شده اند. 

وی تصریح کرد : قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی که ارز مرجع دریافت می‌کنند، حتما باید مطابق با ضوابط باشد و هیچ واردکننده‌ای که ارز مرجع استفاده می‌کند، حق ندارد به بهانه‌های واهی اقدام به افزایش قیمت کند. 

فراهانی ادامه داد : با تمامی وارد کنندگانی که به بهانه های مختلف از جمله نوسان نرخ ارز ،تغییرات قیمت فروش،انبارگردانی، تغییر سیستم حسابداری و…از عرضه محصولات خود به مراکز فروش خودداری کنند ، برخورد می شود.

وی افزود : همچنین به تمامی وارد کنندگانی که عرضه محصولات خود را کاهش دهند هشدار جدی داده می شود تخلف امتناع از عرضه کالا احتکار محسوب و با متخلفان با اشد مجازات قوانین برخورد خواهد شد. 

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل گروه های گشت محسوس و نامحسوس و  اقدامات نظارتی سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور اعلام کرد : هموطنان می توانند  موارد تخلف را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا سریعا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.