با وجود فشارهای اتحادیه اروپا،رنو رابطه تجاری خود با ایران را حفظ می کند

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی ‘لوپوئن’، با وجود آنکه شرکت خودرو سازی پژو- سیتروئن سال جاری میلادی از بازار پُر رونق ایران خارج شد، اما رنو اعلام کرد در نظر دارد به تجارت پرسود خود با ایران ادامه دهد.

بر اساس برآوردها شرکت رنوی فرانسه تا پایان سال گذشته میلادی تعداد ۹۳ هزار و ۵۷۶ دستگاه خودرو که عمده آنها از نوع لوگان بوده، در بازار ایران به فروش رسانده است که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۰ با صددرصد رشد همراه بوده است.

سخنگوی شرکت خودرو ساز رنو در گفت و گو با روزنامه لوپوئن با اشاره به استقبال مردم ایران از خودروهای لوگان (تندر ال ۹۰) می گوید: به قواعد جاری در ایران مو به مو عمل می کنیم، تا زمانی که تقاضایی وجود داشته باشد، به کار خود ادامه خواهیم داد و قصد نداریم این بازار مهم را از دست بدهیم.

چندی پیش نیز ‘لوپوئن’ در گزارشی به قلم ‘آرمین عارفی’ با اشاره به خرید بخش عمده ای از سهام پژو – سیتروئن توسط شرکت جنرال موتورز آمریکا و فشارهای سیاسی آمریکائیها بر این شرکت اذعان کرد که تنها علت بحران در شرکت خودرو سازی پژو- سیتروئن قطع رابطه این شرکت با شرکت های خودرو سازی در ایران است.

به دنبال انتشار خبری مبنی بر حذف بیش از هشت هزار فرصت شغلی در شرکت پژو- سیتروئن فرانسه و تعطیلی یک از شرکت های زیرمجموعه این شرکت در شهر ‘اولنه سو بوآ’ (Aulnay -sous-Bois )، ‘ژان پی یر مرسیه’ نماینده اتحادیه شغلی خودروسازان در این شرکت علت این بحران را قطع رابطه تجاری پژو- سیتروئن با شرکت های خودروسازی ایرانی اعلام کرد.

مرسیه معتقد است که بحران در شرکت خودرو سازی پژو -سیتروئن و اخراج قریب الوقوع هشت هزار نفر از کارکنان این شرکت هیچ ارتباطی با بحران اقتصادی در منطقه یورو ندارد و تنها علت آن مشکلات سیاسی پاریس با تهران و قطع رابطه تجاری این شرکت با شرکت های ایرانی است.

مترجمام**۹۰۴۱** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۵۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.