با پیغام دولت آمریکا به سنا، تشدید تحریم‌ها به ضد خود تبدیل می‌شود

۱۲م آذر ،

 کاخ سفید مخالف تحریم های تازه مصوب سنای آمریکاست. سنای آمریکا در مصوبه ای که با رای همه اعضا به تصویب رسید خواستار اعمال تحریم های تازه برای بانک ها و شرکت هایی شده که در زمینه های کشتیرانی و کشتی سازی ، بنادر، انرژی و تجارت طلا با ایران همکاری می کنند.

تامی ویتور سخنگوی کاخ سفید در توضیح سبب اعلام مخالفت دولت با این مصوبه گفت: کاخ سفید با ارسال نامه ای به سران دموکرات ها در سنا تصریح کرده بود که اعمال تحریم های تازه ضرورت ندارد چرا که این تحریم ها در تناقض با اعمال تحریم علیه ایران است و می تواند در راه اعمال تحریم های قبلی سبب اختلال شود.

وی گفت؛ به نظر کاخ سفید این تحریم ها در برهه فعلی کارآمد نیست. همچنین با توجه به تلاش ها برای اعمال مؤثر تحریم های کنونی، تصویب تحریم های مضاعف می تواند روند موجود را تهدید کند.

ویتور گفت: ما در مورد بعضی از فرمول بندی هایی که اکنون در متن بسته تحریم ها قرار دارد نگران هستیم و می خواهیم با اعضای کنگره مشورت کنیم تا اقدامات مورد نظر سنا روند جاری را منحرف نکند. یکی از نگرانی های عمده این است که کنگره مشوق معافیت از تحریم ها را به میزان کافی برای دولت در نظر نگرفته است. این در حالی است که دولت می توانست از طریق معافیت از تحریم ها متحدان خود را برای همسویی با این روند ترغیب کرده و در مقابل بعضی همکاری ها آنها را از تحریم های اعمالی علیه ایران معاف کند.

سخنگوی کاخ سفید معتقد است: تحریم ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی تنها در شرایطی اعمال می گردد که آنها به حضور در برنامه های هسته ای و موشکی جمهوری اسلامی متهم باشند. اما متن تحریم های مصوب سنا می گوید حتی در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی به طور مستقیم در برنامه های هسته ای و موشکی حضور نداشته باشند نیز امکان تحریم آنها وجود دارد. از سوی دیگر دولت نمی خواهد بخشی از تحریم های تازه را اجرا کند که به سبب آن باید در مورد هزاران کشتی که در بنادر ایرانی پهلو می گیرند و ده ها هواپیمای ایرانی که در فرودگاه های جهان به زمین می نشینند به کنگره گزارش دهد. چرا که این روند زمان بسیاری را از جامعه اطلاعاتی و مقامات ناظر اعمال تحریم ها علیه ایران تلف می کند.

در همین حال رویترز گزارش داد خریداران آسیایی نفت ایران برای سومین بار از تحریم های نفتی موجود علیه ایران معاف می شوند.

مقام های دولتی هند، کره جنوبی و چین، می گویند انتظار دارند که معافیت شان از مجازات های ناشی از تجارت نفتی با ایران، برای شش ماه دیگر تمدید شود.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.