با ۵۰میلیون تومان چه شاسی بلندهایی می‌توان سوار شد+جدول

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروسازی: چند سال پیش یعنی سالهای دهه هفتاد را یادمان نرفته است که خودروهای پاترول، جیپ، آهو و بلیزر شاسی بلندهای غول خیابان‌ها بودند؛ خودروهایی که دیگر این روزها به دلایل مختلف چندان طرفداری ندارند. شاید بتوان گفت پرادو بعد از چند سال اولین شاسی بلند مدرنی بود که به خیابان‌های ایران آمد. اولین قیمت تعیین شده برای این شاسی بلند در بدو ورودش به ایران تنها ۵۰ میلیون تومان بود که امروز برای خرید یک دو درب آن باید ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.

به گزارش افکارنیوز، امروزه شاسی بلندها در ایران طرفداران زیادی به خصوص از قشر جوان مملکت دارند و هر روز با ورود یک مدل جدید از این نوع خودروها طرفدارانشان و همچنین تب سوار شدن بر این خودروها بیشتر می‌شود. قیمت شاسی بلندها در ایران به گونه ایست که هر کسی توانایی خرید آن را ندارد؛ هرچند نباید کتمان کرد که ام وی ام ایکس ۳۳ با ورودش کمی‌رویای دوستداران این خودروها را محقق کرد.

قیمت کنونی شاسی بلندها و در کل خودروهای وارداتی این روزها از محل ارز دولتی تعیین می‌شود و با حذف ارز دولتی از محل واردات خودرو باید منتظر چندین برابر شدن قیمت آن‌ها بود. سال گذشته بود که با ۵۰ میلیون تومان امکان خرید کیا اسپورتیج و پرادو فراهم بود همچنین با ۷۰ میلیون تومان میشد سوار یک دستگاه تویوتا اف جی کروز شد ولی در حال حاضر برای خرید خودروهای شاسی بلند نو حداقل ۱۰۰ میلیون تومان پول نیاز است؛ یعنی مبلغی دو برابر سال گذشته. هرچند امسال نمی‌توان با ۵۰ میلیون تومان سوار پرادو یا شاسی بلندهای لوکس دیگر شد ولی کسی که ۳۳ میلیون تومان موجودی برای خرید ماشین کنار گذاشته است می‌تواند ام وی ام ایکس ۳۳ را انتخاب کند.


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.