بتموبیل در رالی گامبال ۲۰۲۲ [ویدئو]

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

Gumball نام رالی سالیانه ای است که انگلیسی آن را تدارک می بینند و بدلیل مسافت ۳۰۰۰ مایلی اش به Gumball 3000 معروف شده . . .

2014-Gumball 3000

۲۰۲۲-Gumball 3000

اما رالی گامبال ۲۰۲۲ در روز چهاردهم خردادماه ۹۳ و از ایالت میامی آغاز شد و بعد از گذشتن از آتلانتا، نهایتا در روز سوم در نیویورک سفر ماجراجویان در ایالت متحده به پایان می رسد. بعد از آن خودروها با هواپیما به اروپای غربی برده می شوند. در آنجاهم رالی گامبال از ادینبرگ (Edinburgh) اسکاتلند آغاز شده و با عبور از منچستر، لندن، پاریس، بارسلونا سرانجام بعد از یک هفته در آیبیزا به پایان می رسد.

این نکته را هم فراموش نکنید که هزینه ورودی هر خودرو (با ۲ سرنشین) در رالی گامبال ۲۰۲۲ دقیقا ۴۰,۰۰۰ پوند یا معادل ۶۷,۰۰۰ دلار بود و به ازای هر نفر اضافه هم (نهایتا تا ۴ نفر) باید حدود ۳۳,۰۰۰ دلار پرداخت کرد.

2014-Gumball 3000

۲۰۲۲-Gumball 3000

اما عجیب ترین و یکی از خاص ترین خودروهای حاضر در رالی گامبال ۲۰۲۲ خودروی بدل بتموبیل در سه گانه شواله تاریکی است؛ از آنجایی که از بتموبیل تامبلر (Tumbler) تنها ۴ دستگاه ساخته شده و این روزها هم معلوم نیست که این ۴ دستگاه در کجا نگهداری می شوند، مهندسین عربستانی Team Galag دست به کار شده و تامبلری برای خودشان ساخته اند!

این تامبلر که بیش از ۶۰ سانتیمتر از هامر H1 طویل ترست، حدود ۲٫۵ تن وزن دارد و مجهز به انجین ۶٫۲ لیتری V8 با قدرت ۴۰۰ اسب به همراه سیستم اگزوز Cherry Bomb است.

Team Galag Batman Tumbler

Team Galag Batman Tumbler


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.