بحران سوریه و بازی بی سابقه اتحادیه عرب در زمین آمریکایی – صهیونیستی

به گزارش ایرنا، در سرمقاله الشروق آمده است، اتحادیه عرب در حالی وارد این بازی خطرناک شده که همه مسائل جهان عرب را فراموش کرده و از فلسطین و قدس شریف اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف روی برگردانده است.

این روزنامه تونسی افزود: اتحادیه عرب چشم خود را اصلا اگر چشمی داشته باشد بر روی شهرک سازی رژیم صهیونیستی و یهودی سازی سرزمین فلسطین و رنج های مردم غزه گرفتار شده در محاصره ظالمانه این رژیم بسته وهمه هم وغم خود را فقط بر شعله ور کردن آتش بحران در سوریه متمرکز کرده است و در این حالت تنها می توانیم بگوییم، ‘ خوشا به حال صهیونیست ها’.

الشروق خاطرنشان کرد: حتی یک کودک هم درک می کند که سوریه فقط بخاطر مواضع و نقشش در حمایت از مقاومت بویژه لبنان و فلسطین وهمپیمانی استراتژیک آن با ایران هدف قرار گرفته است.

این روزنامه تصریح کرد: فراموش نمی کنیم هنگامی که سوریه به سینه ‘ کالین پاول’ وزیر خارجه وقت آمریکا دست رد زد و حاضر نشد بسته های تشویقی واشنگتن را بپذیرد و از حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان دست بردارد.

الشروق نوشت: امروز برخی کشورهای عربی بطور بی سابقه در خدمت منافع آمریکایی – صهیونیستی قرار گرفته اند تا شاید بخیال باطل خود بتوانند ائتلاف سه جانبه بین سوریه ، ایران و مقاومت های لبنان و فلسطین را با زور از بین ببرند و به همین خاطر بر آتش درگیری ها در سوریه بنزین می ریزند و بدون توجه به آغاز اصلاحات در این کشور به حمایت همه جانبه از باندهای تروریستی مسلح با پول و تجهیزات نظامی برخاسته اند.

این روزنامه تونسی خطاب به سران کشورهای عربی ضد سوریه افزود: فقط این سئوال را داریم ، اگر غیرت واهی و خیالی شما برای به اصطلاح حمایت از اصلاحات دموکراتیک و پیروزی ارزش های آزادی در سوریه بجوش آمده ، پس این غیرت و تعصب چرا برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین بویژه ساکنان تحت محاصره نوار غزه و مقابله با یهودی سازی و اشغال سرزمین فلسطین و در مقابل عربده کشی های صهیونیست ها به جوش و خروش در نمی آید.

الشروق در پایان خطاب به برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب با تاکید به اینکه ‘ هیچکس اشک های تمساح شما برای سوریه را باور نمی کند’، نوشت: در برابر این رفتار متناقض خنده دار و گریه آور شما تنها می توانیم بگوییم ‘ خوشا بحال صهیونیست ها’.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۶۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.