بحرینی‌ها خواستار آزادی الخواجه شدند

جام جم آنلاین: بحرینی‌ها با برپایی راهپیمایی‌های ضد ‌رژیم در نزدیکی منامه پایتخت این کشور، خواستار آزادی عبدالهادی الخواجه، فعال برجسته حقوق بشر شده‌اند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین، به گفته شاهدان، راهپیمایی‌های اعتراض آمیز که “جمعه پیروزی الخواجه” نام گرفت در سلم آباد، سنابیس و معامیر برگزار شد.

بعضی از گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای رژیم تحت حمایت عربستان سعودی برای متفرق کردن معترضان، گاز اشک آور شلیک کردند.

بر اساس گزارش‎ها، دست کم ۳ معترض زن در منامه در مقابل وزارت کشور در حالی که خواستار آزادی زینب الخواجه و پدرش شده بودند، بازداشت شدند.

این راهپیمایی‌ها از سوی الوفاق، گروه اصلی مخالف در بحرین سازماندهی شده بود.

تظاهرات مذکور در حالی برگزار می شود که جا و مکان الخواجه در پرده‌ای از ابهام قرار دارد. وی حدود ۳ ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برد و مقامات اجازه نمی‌دهند خانواده‌اش با وی ارتباطی داشته باشند.

خدیجه موسوی، همسر الخواجه می‌گوید از روز دوشنبه به وی اجازه داده نشده همسرش را ببیند یا با وی تماس تلفنی داشته باشد.

موسوی روز پنج‌شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: “آن‌ها می‌گویند وضع سلامتی او خوب است، اما اگر این گفته آن‌ها درست باشد چرا به من اجازه صحبت با او را نمی‌دهند، چرا نمی‌گذارند او را ببینم؟”

وی افزود همچنین وی از ملاقات با دخترش زینب نیز منع شده است. زینب شنبه شب، یک روز پیش از برگزاری مسابقات فرمول یک به دنبال تحصن اعتراض آمیز خود برای آزادی پدرش، بازداشت شد.

الخواجه که شهروند بحرینی- دانمارکی است در ژوئن ۲۰۱۱ میلادی به اتهام آن‏چه که تحریک معترضان علیه رژیم منامه نامیده شده، به حبس ابد محکوم شد. وی در اوایل فوریه در اعتراض به محکومیتش دست به اعتصاب غذا زد.

سازمان عفو بین‌الملل الخواجه” را زندانی وجدان خود می‌داند که تنها به علت تاکید بر حق خود مبنی بر آزادی بیان، در زندان به سر می‌برد.

عفو بین‎الملل خواستار آزادی فوری عبدالهادی الخواجه شده است.

با وجود درخواست‌های بین‌المللی و داخلی برای آزادی الخواجه، رژیم منامه تاکنون از رد اتهامات وی امتناع کرده است. دادگاه رسیدگی بحرین قرار است هفته آینده درباره فرجام‌خواهی الخواجه در رابطه با محکومیتش، حکم صادر کند. (پرس تی وی )


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.