بحرین دوباره علیه ایران اتهام زنی کرد

وزارت کشور بحرین در ادامه فضاسازی علیه سپاه پاسداران، مدعی شد دو گردان‌ الاشتر و المختار تهدیدی برای امنیت این کشور هستند.

بحرین دوباره علیه ایران اتهام زنی کرد

به گزارش ممتاز نیوز، وزارت کشور بحرین ادعا کرد: «گردان‌های الاشتر و گردان‌های المختار که در ایران مستقر هستند و سپاه پاسداران ایران حامی آن‌ها هستند، امنیت کشور بحرین را هدف قرار داده اند.»

این وزارت خانه در ادامه مدعی شد که این دوگردان مرتکب جنایاتی شده اند که باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای «مرکز هدف گیری تامین مالی تروریسم» ۱۶ فرد، نهاد و گروه‌های وابسته به سازمان‌های تروریستی در منطقه را تحریم کردند. طبق این بیانیه تمامی این افراد و نهاد‌هایی که امروز از سوی این مرکز هدف گرفته شدند، پیشتر از سوی آمریکا هدف تحریم قرار گرفته بودند.

در لیست این تحریم‌ها سه فرد مرتبط مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، ۴ فرد و یک شرکت مرتبط با داعش، ۶ سرمایه گذار بوکوحرام و دو گروه بحرینی «گردان‌های الاشتر» و «گردان‌های المختار» در لیست این تحریم‌ها قرار گرفتند.

مرکز هدف گیری تامین مالی تروریسم، یک مرکز مشترک میان هفت کشور آمریکا، بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات است که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. طبق ادعای پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا، این مرکز با هدف تقویت تلاش‌های چندجانبه میان آمریکا و کشور‌های حوزه خلیج فارس شامل بحرین، کویت، امارات، عمان، قطر و عربستان با هدف مقابله با پولشویی، شبکه تأمین مالی تروریسم ایجاد شده است.

انتهی پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.