بخشی از دیوار چین فرو ریخت

قانون- در پی بارش شدید باران، بخشی از دیوار چین فرو ریخت.

به گزارش ایسنا، در پی بارش شدید باران در مناطق مختلف چین در روزهای اخیر که به مرگ دهها تن انجامیده، بخشی از دیوار چین که از آن به عنوان بزرگترین سازه‌ی ساخت دست بشر و یکی از عجایب هفتگانه از نگاه دنیای مدرن نام برده می‌شود، فرو ریخت.

به گزارش تلگراف، پس از چند روز بارش شدید باران، بخش «داجینگ‌من» دیوار چین در استان «هبی» چین که در شمال این کشور واقع شده، ۳۶ متر از دیوار چین که بشدت سست شده بود، فروریخت.

مقامات محلی قصد بازسازی بخش تخریب شده را دارند که براساس متون تاریخی به سلسله «مینگ» تعلق دارد، این در حالیست که در سال‌های اخیر و با رشد چشمگیر گردشگران چین، تعداد زیاد گردشگران و گذشت زمان، دیوار چین که از آن به عنوان بزرگترین سازه‌ی ساخت دست بشر و یکی از عجایب هفتگانه از نگاه دنیای مدرن نام برده می‌شود بسوی نابودی پیش می‌رود.

اکنون کارشناسان شرایط این اثر تاریخی منحصر به فرد را بحرانی دانست و بر این باورند که تنها ۲۰ درصد دیوار چین در شرایط مطلوبی بوده و مابقی یا به مرمت جدی نیاز داشته و یا به دلیل قرار گرفتن در مناطق دورافتاده و استفاده‌ی بخش‌هایی از آن به عنوان مصالح ساختمانی توسط روستائیان در حال ناپدید شدن است.

دیوار چین با ۸۸۵۰ کیلومتر طول، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می‌شود و در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی‌ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی دنیای باستان است.

تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ۹ قبل از میلاد باز می‌گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت‌های شمالی، برجهای آتش برای خبررسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.