بخش خصوصی بسازد، دولت نظارت کند

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش ممتاز، علیرضا قهاری درگفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: در صورت ایجاد رابطه مناسب میان بانک‌ها و بخش خصوصی، واگذاری امور به بخش خصوصی و حمایت دولت نیز صورت می‌گیرد که منجر به تحت پوشش قرارگرفتن دهک‌های نهم و دهم می‌شود.

به گفته وی توجه به دهک‌های کم درآمدتر در بخش مسکن و کمک دولت به این اقشار با سیاست‌های تشویقی قابل کنترل است.

قهاری با اشاره به انتخاب وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و تجربه وی در مسکن گفت: از میان گزینه‌های مطرح شده، آخوندی به عنوان یکی از گزینه‌های با تجربه مسکن است و به نظر نمی‌رسد به سبب وزارت بر دو بخش راه و مسکن لطمه‌ای به هر یک از بخش‌ها وارد شود.

به گفته دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران اساس ادغام دوزراتخانه باید دوباره بررسی شود و کسی که مدیریت این وزارتخانه را بر عهده دارد وظایف سنگینی خواهد داشت و باید به هر دو بخش توجه کند.

وی افزود: بهترین پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی دولت تازه، واگذاری امور قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران تاکید کرد: به جای اینکه دو وزارتخانه بزرگ را در کنار هم نگه داریم باید بخش‌هایی را که قابل تفکیک و واگذاری به بخش خصوصی می باشند، واگذار کرد و دولت دخالت‌های خود را در تصدی‌گری امور کاهش دهد.

قهاری در پیشنهاد خود به وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم اظهار کرد: بهتر است در بعضی طرح‌ها همچون مسکن مهر تجدید نظر و اصلاحاتی صورت گیرد و ساخت و ساز مسکن به دست بخش خصوصی واگذار شود.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.