بخش خصوصی مدل تازه تامین مالی را یاد بگیرد/مذاکره با شرکت‌های خارجی برای حضور در بخش مسکن

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

333333333-1.jpg

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان این‌که اتاق‌های بازرگانی باید برای تنوع‌بخشی دسترسی بخش خصوصی به منابع داخلی و بین المللی نسبت به وضعیت موجود بهبود پیدا نمایند، گفت:حوزه مسکن یکی از سودآورترین بخش‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و در این جهت در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی هستیم.

بهروز علیشیری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره نقش بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری خارجی اظهار نمود:جذب سرمایه‌گذاری خارجی با میزان آشنایی، توانمندی،قدرتمندی و طراوت بخش خصوصی ارتباط مستقیم دارد به عبارت دیگر هر چه بخش خصوصی داخلی ادبیات استفاده از سرمایه گذار خارجی را یاد بگیرند احتمال جذب سرمایه‌گذاری خارجی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به این که در این جهت پیشنهاد نمودیم اتاق‌های بازرگانی و اتاق تهران به عنوان مرجع مهم نهادها و گروهای مشاوره مالی، حقوقی ،قراردادی و … برای مشاوره با بخش خصوصی در داخل اتاق‌ها ایجاد نمایند، تصریح‌کرد:زمانی که بخش خصوصی و یا دولت می‌خواهد با سرمایه گذار خارجی مذاکره کند پروتکل‌ هایی که باید در قراردادها رعایت شود توضیح داده شود که مرجع این کار می تواند اتاق‌های بازرگانی باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و حاویی افزود:اتاق‌های بازرگانی باید برای تنوع بخشی دسترسی بخش خصوصی به منابع داخلی و بین المللی نسبت به وضعیت موجود بهبود پیدا نمایند چرا که با وضع موجود نمی توانیم کاری انجام دهیم.

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت:اتاق‌های ما باید مرجع و اتاق دانش و معرفت شیوه های جذب منابع مالی باشند و در واقع بخش خصوصی بیشتر به توضیحات اتاق و گروه مشاورانش اعتماد می نماید نسبت به آن چیزی که از طرف دولت گفته می‌شود در واقع اتاق بازرگانی می تواند بازوی مشورتی بخش خصوصی باشد.

وی تاکید نمود:بخش خصوصی باید مدل تازه تامین مالی را یاد بگیرد که یکی از ابزارهای آن ایجاد نهادهای تخصصی در اتاق‌های تخصصی است .

علیشیری در ادامه درباره استفاده از سرمایه گذاری خارجی در بخش مسکن برای کنترل قیمتها در این بخش اظهار نمود:گفت و گوهایی با چندین شرکت خارجی داشته ایم و از قبل هم در این حوزه چندین شرکت فعال بوده‌اند که یکی از این شرکت‌ها اکنون در حال گسترش فعالیت‌های خود در این بخش است .

وی افزود:حوزه مسکن یکی از سودآورترین بخش‌ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.