بخش عکس نمایشگاه قرآن کریم بیانگر توجه عکاسان به موضوعات مذهبی است

رحیم کاشی، هنرمند عکاس در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران ، درباره عکاسی مذهبی گفت: در شاخه های مختلف عکاسی بخش عماسی مذهبی طرفداران بیشتری دارد.

وی گفت: نمایشگاه هایی با موضوعات مذهبی ، قرآنی در قالب عکاسی برگزار می شود با استقبال مردم و مخاطبین هنری مواجه می شود.

 کاشی اظهار داشت: این توجه به جمعیت آن است که مردم جامعه تعلق خاطر عمیقی به موضوعات قرآنی دارند و این موضوعات زمانی که در قالب هنر عکاسی ارائه می شود باعث جلب مضاعف مخاطبین می شود.

وی در ادامه گفت: زمانی که نمایشگاهی از اماکن مذهبی برگزار می شود به دلیل آن که ثبت لحظه های معنوی است بیننده را شاید مدت ها به خود جلب کند.

تعلق خاطر عکاسان به موضوعات مذهبی

این هنرمند عکاس گفت: بسیاری از هنرمندان عکاس که به ثبت لحظه هایی از دعا ، نیایش و عبادت مردم در اماکن مذهبی می پردازند نیز توجه بیشتری به زاویه دید ، عمق میدان و … دارند در حقیقت علاقه بیشتری در ثبت این لحظه ها دارند.
وی اظهار داشت: در برخی از عکس های مذهبی ارادت عکاس به مکان ثبت شده را می توان حس کرد.
کاشی تصریح کرد: در حقیقت عکس های مذهبی به جهت آن که قلب عکاس در ثبت آن لحظه شاید بارها لرزیده باشد می تواند دل مخاطب را هم بلرزاند.

روح معنویت در عکس های مذهبی

وی در ادامه گفت: در عکس های مذهبی می توان به خوبی روح معنوی را درک کرد به عبارت دیگر این بخش از عکاسی سرشار از معنویت است  و این معنویت به خوبی به مخاطب القاء می شود.

کاشی درباره بخش نمایشگاه عکس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هم گفت: امسال در بخش عکس شاهد عکس هایی کم نظیر از موضوعات قرآنی هستیم.

وی در ادامه گفت: عکس هایی که از لحظه های عبادت مردم در مکه مکرمه به نمایش گذاشته شده تاثیر گذاری فراوانی دارد.

این عکاس کشورمان گفت: این عکس ها به قدری حرفه ای گرفته شده که برای لحظه ای مخاطب را از فضای موجود خارج می کند و به ان لحظه ثبت شده در عکس می برد.

وی تصریح کرد: زمانی که عکاس به این نقطه در جذب مخاطب می رسد یعنی به موفقیت رسید و این رسیدن و تاثیر گذار خاص عکس های مذهبی است.

این هنرمند عکاس گفت: ثبت لحظه های مذهبی به ویژه در اماکن مذهبی چون مکه مکرمه، مسجد الانبی بسیار سخت است اما علی رغم این سختی ها مشاهده می کنیم که عکاسان با چه شور و علاقه ای به ثبت این لحظه ها پرداخته اند.

کاشی گفت: بخش عکس نمایشگاه قرآن کریم، گواهی بر علاقه وافر عکاسان ایران به موضوعات مذهبی است.
گفتنی است، نمایشگاه قرآن کریم تا ۲۵ مرداد ادامه دارد./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.