بخش نهج البلاغه در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

فروردین ۱۴۰۳

سومین دوره بخش نهج البلاغه همزمان با ماه مبارک رمضان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و مصلی تهران اجرا می شود.

محمد مهدی علیقلی مدیر بخش نهج البلاغه در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران گفت:با توجه به گذشت هزار و ۳۴ سال از زمان جمع آوری نهج البلاغه، هزار و ۳۴ کتاب از زندگانی امیرالمومنین (ع) ، غدیر خم، نهج البلاغه در بخش نهج البلاغه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و مصلی تهران به نمایش گذاشته شده است.

علیقلی با اشاره به نحوه اجرای این طرح گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار کتاب، مقاله، پایان نامه در خصوص امیرالمومنان (ع) نوشته شد که حدود ۸۵ ترجمه نهج البلاغه به زبان فارسی در این بخش به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: ترجمه های قدیم، ترجمه مرحوم فیض الاسلام، ترجمه جواد فاضل، ترجمه محمد تقی جعفری، ترجمه دکتر سید جعفر شهیدی، ترجمه آیت الله مکارم شیرازی آخرین ترجمه های انتشار یافته، در رابطه با ترجمه های خارجی نهج البلاغه تا به حال به ۲۲ زبان زنده دنیا انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، ترکیه ای ، استانبولی، چینی، ژاپنی و زبان های دیگر انتشار یافته که در این بخش به نمایش گذاشته شده است.

علیقلی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: حدود ۲۰ شرح نهج البلاغه به زبان  عربی و فارسی ترجمه شده و آثار علمای قرن هفتم هجری در بیست جلد، ترجمه ابن هیثم بحرانی از علمای شیعه قرن هفتم هجری در ۸ جلد، شرح میرزا حبیب اله خویی در ۲۱ جلد، شرح علامه محمد جواد مقنیه در ۶ جلد و آخرین شرح کامل آیت اله مکارم شیرازی تحت عنوان پیام امام در ۱۵ جلد و شرح علامه محمد تقی شوشتری در ۱۴ جلد به زبان عربی در این بخش به مخاطبان معرفی شده است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات دیگر این طرح افزود: نمونه کتاب هایی در رابطه با نهج البلاغه، کتابهای لغت نهج البلاغه، از محمد دشتی دکتر دلشاد تهرانی،‌دکتر محمد مهدی جعفری، بسیاری از علما و بزرگان، کتابهایی از زندگانی امیر المومنان علی (عج) از عبدالفتاح عبدالمقصود، دانشنامه امام علی (ع)، جریان غدیر خم در ۱۱ جلد، ترجمه کتاب الغدیر مرحوم علامه امیری، ۲ هزار پایان نامه با موضوع غدیر و نهج البلاغه در این بخش به مخاطبان معرفی و به نمایش گذاشته شده است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.