بخش ویژه پیامبر اکرم (ص) در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران امسال با ابتکارات جدیدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کرده است که مهمترین آن برپایی بخش ویژه با موضوع «رسول اکرم (ص)» است.

این بخش با ارائه ده‌ها جلد کتاب به زبان آلمانی پیرامون اخلاق و سیره پیامبراکرم (ص) توانسته با استقابل قابل توجهی نیز در نمایشگاه امسال مواجه شود.

در این میان برگزاری «کارگاه هنری خط نقاشی»، «کارگاه هنری نگارگری» و برپایی نمایشگاه‌های عکس، نگارگری و خطاطی و بخش‌های صنایع دستی و نیز اهدای شاخه‌های گل مزین به آیه «و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» به زبان آلمانی در بین بازدیدکنندگان از غرفه رایزنی فرهنگی ایران در این نمایشگاه توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

در همین راستا ایمانی‌پور رایزن فرهنگی ایران در برلین ضمن تشریح نحوه حضور این رایزنی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: وظیفه ذاتی نمایندگی فرهنگی ایران در نمایشگاه فرانکفورت صرفا برپایی یک غرفه نیست؛ بلکه رایزنی فرهنگی باید به نمایندگی از بخش‌های فعال فرهنگی در ایران نسبت به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و حوزه نشر اقدام کند.

وی گفت: در مذاکرات به عمل آمده با مسئولین ذیربط در نمایشگاه کتاب، توافقات اولیه در این خصوص صورت پذیرفته و برنامه‌های غرفه نیز متناسب با آن طراحی شد.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: تلاش شده است غرفه امسال رایزنی فرهنگی قدری متفاوت از دوره‌های پیشین باشد. ایجاد بخش ویژه پیامبر (ص)،عرضه جدیدترین کتاب‌های آلمانی زبان راجع به پیامبر (ص)، اهدای گل به مراجعین و اجرای کارگاه‌های خط و نقاشی که موجب رونق بیشتر غرفه شده است هم در همین راستا در این غرفه صورت گرفته است. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.