بدون حضور ایران بحران سوریه قابل حل نیست// ویرایش شد//// سیاست خارجی///

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران جزیی از راه حل بحران در سوریه است و بدون حضور کشورمان این موضوع قابل حل نیست.

علی احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به سفر کوفی عنان به تهران گفت: سفر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه به کشورمان نشان دهنده نقش و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در حل بحران های منطقه ای و جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به نقش بازیگران متعدد منطقه ای و فرامنطقه ای در مورد بحران سوریه افزود: نمی توان نقش بازیگران منطقه ای همچون برخی از کشورهای مرتجع عربی و همچنین بازیگران فرامنطقه ای از جمله آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی را در تحولات سوریه نادیده گرفت.

احمدی با اشاره به نقش دو کشور ایران و روسیه در تحولات سوریه تصریح کرد:ایران و روسیه از مواضع خود در مورد سوریه  عقب نشینی نکرده و آمریکا و همپیمانانش باید بدانند که ایران و روسیه دو کشور صاحب نفوذ و بزرگی هستند که می توانند نقش تاثیرگذاری در معادلات سوریه داشته باشند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: سفر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه به کشورمان نشان از اقتدار و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه بوده و برای قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای مشخص شده است که ایران جزیی از راه حل سوریه است و بدون حضور کشورمان این موضوع قابل حل نیست./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.