برای نخستین بار طرح جامع حمل ونقل عمومی در غرب پایتخت اجرا شد

برای نخستین بار طرح جامع حمل ونقل عمومی در غرب پایتخت اجرا شد

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵ گفت: با هدف ارتقا عملکرد شبکه حمل ونقل در خدمات رسانی به شهروندان و تسهیل حمل ونقل عمومی، برای نخستین بار طرح جامع حمل ونقل در منطقه ۵ اجرا شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران ولی نجاتی افزود: طرح مطالعاتی جامع حمل ونقل عمومی، با هدف ارتقای عملکرد شبکه حمل ونقل عمومی و مدیریت عرضه وتقاضای سفرهای درون شهری برای نخستین بار در منطقه ۵ اجرایی شده است.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵ سیاست گذاری و اولویت بندی اجرای طرح های حمل ونقل و توسعه را از دیگر اهداف اجرای این طرح بر شمرد و تصریح کرد: در این طرح مطالعاتی ضمن بررسی تاثیر خدمات رسانی حمل وقنل عمومی بر کاهش ترافیک شهری و نحوه توزیع شبکه حمل ونقل، راهکارهای موثر در بهبود کارایی سیستم حمل ونقل عمومی برنامه ریزی شد.
وی اضافه کرد: پیرو سیاست های کلان در سیستم یکپارچه حمل ونقل عمومی شهر تهران مبی بر فاصله ۳۵۰ متری شهروندان از سیستم های حمل ونقل عمومی و تسهیل در سفرهای شهری، طرح توسعه خطوط و ارتقا خدمات رسانی پیشاپیش شده است
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵ در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در حال حاضر ، پوشش شبکه اتوبوس رانی و تاکسیرانی ۶۴ درصد است که با هدف ایجاد شرایط ایده آل در عملکرد سیستم های حمل ونقل عمومی این پوشش به ۸۹ درصد افزایش می یابد.

*بزرگراه شهید باکری با اجرای طرح سرامیک کاری منقش شد
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه گفت: با توجه به برنامه های مدیریت شهری در حفظ و ارتقا زیبایی مناظر شهری و طرح سرامیک کاری بزرگراه شهید باکری، تقاطع آبشناسان اجرا شد.
مرتضی آدینه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در این طرح، تصویری از طبیعت بر دیواره بزرگراه نقش بسته است که این پروژه با بهره گیری از آثار طراحان هزینه و استفاده از سرامیک بر دو قسمت دیواره پل اجرا شد.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۵ با اشاره به اینکه این طرح به طول ۴۵۰ متر مربع و با اعتباری معادل ۹۵۰ میلیون ریال اجرا شده است، اضافه کرد: سرامیک کاری پل های غیرهمسطح بزرگراه شهید باکری از جمله طرح های در دست اجراست که در حال حاضر این طرح درپل غیر همسطح تقاطع باکری – نیایش اجرا و تکمیل شده است.
وی سفالکاری ورودی شهر اکباتان را از جمله طرح های اجرایی بر شمرد و تصریح کرد: طرح نماهای سنتی با بهره گیری از سفال های گرانیتی و برجسته بر جداره پل بزرگراه ستاری ورودی شهر اکباتان نقش بست.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۵ زیبا سازی منظر شهری و ایجاد آرامش بصری را از اهداف اجرای طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه های پیش بینی شده در یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار متر مربع از دیواره بزرگراههای غرب تهران با اجرای سرامیک کاری، سفالکاری و نقاشی دیواری زیبا شده است./

چهارشنبه ۲۴ خرداد   ۱۰:۲۲


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.