برترین مقالات همایش ترویج زبان و ادب فارسی ۲۰ مرداد معرفی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش که موضوع آن آزاد است، طی روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ شهریور در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار می‌شود.

با نزدیک شدن به روزهای برگزاری این همایش بین‌المللی، مسئولان آن از تمدید اعلام نتایج پذیرش مقالات خبر داده‌اند. بر این اساس، نتایج پذیرش مقالات ۲۰ مرداد از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی به نشانی www.ispl.ir اعلام و دو هفته بعد از آن، همایش برگزار خواهد شد.

دوره ششم همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی سال گذشته در بابلسر برگزار شد و امسال دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی میزبان دوره هفتم آن است.

به گفته عباسعلی وفایی رئیس این همایش، بالغ بر ۲۰۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه آن ارسال شد که پس از بررسی‌های اولیه ۱۴۰۰ مقاله مورد پذیرش هیئت داوران قرار گرفت.

 

کمیته داوران تعدادی از بهترین مقالات را برای ارائه در ۳ روز برگزاری همایش، انتخاب خواهد کرد. ضمن اینکه کتاب مقالات هم در ایام برگزاری همایش چاپ و عرضه خواهد شد.

 

بر اساس این اعلام، تعدادی از مقالات ارسالی هم از پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره، آسیای میانه و برخی کشورهای اروپایی ارسال شده است و حدود ۱۰ نفر هم از این کشورها به عنوان مهمان خارجی در همایش حضور خواهند یافت.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.