برخورداری زنان سرپرست خانوار از شناسنامه الکترونیک/ اختصاص یک منطقه در هر محله به آموزش زنان

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: به زودی زنان سرپرست خانوار از شناسنامه الکترونیکی به منظور ارائه خدمات یک‌پارچه برخوردار خواهند شد.

فهیمه فیروزفر در گفت‌گو با به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در تشریح این خبر با اشاره به حفظ کرامت انسانی، توانمندسازی و مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار توانمندسازی این بانوان را اولویت برنامه ستاد عنوان کرد و افزود: نقش این اشخاص در جهت تولیدات با کیفیت سبب رقابت آنان با برندهای مطرح گردیده است.
وی با مهم خواندن مشاوره تحصیلی و ازدواج فرزندان زنان سرپرست خانوار افزود: این امر در جهت تحکیم بنیان خانواده در نظر گرفته شده است.
مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کمک چندین به بانوان نیازمند این در قالب تور فرهنگی را سبب، جهت‌دهی زندگی خانوادگی این اشخاص دانست و گفت: این امر سبب توسعه و اشاعه تفکر از خودگذشتگی، ایثار و کمک به هم‌نوعان و همشهریان می‌شود.
فیروزفر تصریح کرد: هر چند کمک‌های مادی این اشخاص در جهت تسهیل زندگی این اشخاص موثر خواهد بود اما در درازمدت این اقدام سبب وابستگی این اشخاص به آنان و ممانعت از تولید توسط خودشان می‌گردد.
وی تصریح کرد: این امر زمینه‌ساز معضلات و عدم بهره‌گیری توان آنان در تولید و اشتغال این اشخاص شده و کرامت انسانی آنان را خدشه‌دار خواهد کرد.
فیروزفر یکی از اقدامات مثبت ستاد توانمندسازی را ایجاد شناسنامه الکترونیکی زنان سرپرست خانوار در جهت ممانعت از بهره‌گیری خدمت این اشخاص از دو مکان ذکر کرد و گفت: این امر از طریق ثبت مشخصات فردی این اشخاص در سامانه صورت خواهد گرفت.
وی ایجاد شناسنامه الکترونیکی برای این اشخاص را در جهت تسهیل ارائه خدمات به این اشخاص عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعاتی قوی برای زنان سرپرست خانوار، سبب ارائه خدمات جامع از سوی خیریه‌ها، کمیته امداد و بهزیستی به این اشخاص خواهد شد.
مدیرکل ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با بیان آموزش زنان سرپرست خانوار در جهت توانمندسازی بیشتر آنان خاطرنشان کرد: در هر منطقه یک محله به صورت پایلوت به این امر اختصاص خواهد یافت./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.