برخورد بانک مرکزی با پولشویی بانک پارسیان

۲۳ام بهمن ،

بینا- تاکنون موارد مشکوکی به قوه قضائیه ارجاع داده شده و قوه قضائیه به عنوان مسئول برخورد با پرونده های مشکوک مالی در رابطه با جرم پولشویی است که تاکنون اقدامات موثری را در این رابطه به مرحله اجرا گذاشته است.
براساس گزارشممتازنیوز، سید شمس الدین حسینی رئیس شورای عالی مبارزه با پولشویی در پاسخ به این سوال که دربارهٔ تخلف جرم بولشویی بانک بارسیان چه اقداماتی انجام شده است، گفت: تاکنون اقدامات موثری در خصوص مبارزه با جرم پولشویی از سوی مسئولان به مرحله اجرا گذاشته شده است که مهمترین آن در دهه ۸۰ تصویب قانون مبارزه با جرم بولشویی از سوی نمایندگان مجلس و تشکیل شورای عالی مبارزه با جرم بولشویی است.
وزیر اقتصاد در این باره افزود: یکی از این اقدامات اساسی تشدید نظارت ها و نهادهای مالی و پولی از سوی دستگاه های ذیربط، تکذیب همکاری دستگاه های مسئول برای کشف و برخورد با جرم پولشویی است.
وی در خصوص بررسی پرونده تخلفات بانک پارسیان افزود: تاکنون در این رابطه موارد مشکوکی به قوه قضائیه ارجاع داده شده، همچنین قوه قضائیه به عنوان دستگاه برخورد کننده مسئول برخورد با برونده های مشکوک مالی در رابطه با جرم بولشویی است که تاکنون اقدامات موثری را در این رابطه به مرحله اجرا گذاشته است.
پیش از این دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی با اشاره به «مکاتبات مکرر» با بانک پارسیان، از بی توجهی مدیران این بانک در پاسخگویی به  موارد مطروحه انتقاد شده است که پس از بیان این موارد، اعضای حاضر در جلسه موافقت کردند نسبت به برخورد با بانک مذکور اقدامات لازم صورت بگیرد.
بر اساس این مصوبه که به تصویب وزیر اقتصاد و دارایی و رییس شورای عالی مبارزه با پولشویی و سایر اعضا رسیده است، مقرر شد از ابزارهای در اختیار وزارت اقتصاد از جمله عدم قبول ضمانت نامه بانک پارسیان از سوی گمرکات کشور و نیز برخورد سازمان امور مالیاتی و سازمان بورس و اوراق بهادار با این اقدامات غیرقانونی بانک پارسیان اقدامات لازم صورت بگیرد.شورای عالی مبارزه با پولشویی همچنین مصوب کرده است که مراتب تخلف این بانک جهت برخورد مقتضی، به بانک مرکزی منعکس شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.