برخورد با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان دفترهای تقلبی

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

 خبرگزاری آریا-محمد سرشار گفت: دفترهای شکرستان، پرمخاطب‌ترین دفترها با طرح بومی می باشند. در صورت ملاحظه دفترهای تقلبی شکرستان، به تناسب، برخوردهای صنفی، انتظامی و کیفری در انتظار تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این دفترهای تقلبی خواهد بود.
 به گزارش خبرگزاری آریا؛ محمد سرشار رییس حوزه هنری کودک و نوجوان درخصوص  محصولات شکرستان اظهار داشت: براساس برآوردهای صورت گرفته، دفترهای شکرستان، پرمخاطب‌ترین دفترها با طرح بومی می باشند.
رییس حوزه هنری کودک و نوجوان، تصریح کرد: از نیمه شهریور ماه، به همت شرکت آزاده، موج سوم دفترهای شکرستان، شامل دفترهای مشق سیمی و دفترهای نقاشی بزرگ، وارد بازار شده‌اند و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده‌اند.
سرشار افزود: اکنون دفترهای شکرستان در قالب‌های متنوع عرضه می‌شوند و توزیع سراسری و قوی، آنها را تا شهرهای کوچک و نقاط صفر مرزی کشانده است و بسیاری از فروشگاه‌های لوازم التحریر، خود را به این شبکه توزیع افزوده‌اند. همچنین شبکه‌های توزیع مکملی مانند نمایشگاه‌های پاییزه و نمایشگاه‌های مناسبتی، دسترسی بیشتری را به این دفترها ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: به لطف خداوند، پیش‌بینی حوزه هنری دربارهٔ تشکیل گروه‌های هوادار مخاطب محقق شده و هم اینک حمایت تمام قد مردم از دفترهای مشق بومی و مطالبه آنها از فروشندگان برای عرضه این دفترها، سبب شده که شبکه توزیع دفترهای شکرستان، به سرعت گسترش یابد.
رییس حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: در حال حاضر دغدغه اصلی ما و شرکت آزاده، حفظ اعتماد مردم به کیفیت محصولات ایرانی است. حوزه هنری کودک و نوجوان با استفاده از همه گزینه‌های پیش روی خود، با هر گونه سودجویی و تولید لوازم‌التحریر تقلبی با طرح شکرستان برخورد خواهد کرد ،تا عده‌ای نتوانند به بهای از بین بردن اعتماد مردم نسبت به کیفیت بالای دفترهای ایرانی، منافع ملی را قربانی منافع شخصی خود کنند.
سرشار اعلام کرد: کلیه حقوق مجموعه شکرستان متعلق به حوزه هنری است و با توجه به ثبت مالکیت این مجموعه در مراجع ذی‌صلاح قانونی، هرگونه سوء استفاده از طرح‌های شکرستان، با واکنش مناسب روبه‌رو خواهد شد.
وی اضافه کرد: هم‌اینک اقدامات پیش‌گیرانه لازم صورت گرفته و در صورت ملاحظه دفترهای تقلبی شکرستان، به تناسب، برخوردهای صنفی، انتظامی و کیفری در انتظار تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این دفترهای تقلبی خواهد بود. همچنین در حال طراحی ساز و کار حقوقی لازم هستیم تا خریداران متضرر، امکان جایگزینی دفترهای تقلبی با دفترهای اصلی و با کیفیت شکرستان را داشته باشند.
گفتنی است عرضه دفترهای مشق شکرستان از بیستم مرداد ماه آغاز و هم‌اینک دفترهای مشق ۵۰ و ۸۰ برگ ته‌چسب، دفترهای مشق سیمی، دفترهای نقاشی ۵۰ برگ، دفترهای نقاشی بزرگ دسته‌دار و دفترچه‌های یادداشت، به شبکه فروشگاه‌های لوازم‌التحریر عرضه شده است.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.