برخورد با زمین‌خواران دانه‌درشت تهران بزودی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه بزودی زمین‌خواران دانه درشت شهرستان‌های تهران شناسایی و با آنان به شدت برخورد می‌شود، گفت: شهرستان‌های شمیرانات و دماوند درصدر بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز قرار دارند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) حسن کریمی در حاشیه اولین جلسه ساماندهی و پیشگیری‌ از ساخت و سازهای غیرمجاز استان تهران، گفت: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجازی که در استان صورت گرفته و همچنین تاکید مقام معظم رهبری جهت جلوگیری از این امر مقرر شد در این باره ستادی تشکیل و با زمین‌خواران به شدت برخورد شود.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که در قبل برخوردی صورت نمی‌گرفت، بلکه مقرر شد با تشکیل ستاد ویژه‌ای، پیشنهادات اصلاحی در این ستاد مطرح و آیین‌نامه نحوه مقابله با زمین‌خواری در دستورکار فرمانداران شهرستان‌های استان تهران قرار بگیرد.

معاون عمرانی استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید با این پدیده نامیمون برخورد کنیم، گفت: ضمن آنکه باید راهکارهایی برای کسانی که به صورت قانونی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، داشته باشیم، باید از اشخاصی که به صورت غیرقانونی نسبت به احداث غیرقانونی در منابع طبیعی اقدام می‌کنند نیز جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مقرر شده جلسه ستاد ساماندهی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هر دو ماه یک بار در استانداری تشکیل شود، گفت: از جلسه آینده کار این ستاد آغاز و گزارشات شهرستان‌ها به ستاد اعلام می‌شود.

کریمی با تاکید بر اینکه قانون به دنبال زمین‌خواران دانه درشت در استان است، گفت: شهرستان‌های شمیرانات و دماوند به سبب شرایط اقلیمی و ارزش بالای ملک در صدر بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز قرار دارند.

معاون عمرانی استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید دربارهٔ نحوه برخورد با این زمین‌خواران تصمیم جدی اتخاذ شود، تصریح کرد: آمار دقیقی از ساخت و سازهای غیرمجاز نداریم اما به همه شهرستان‌ها اعلام شده تا آمار دقیق را به این ستاد اعلام کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز است، گفت: باید نحوه برخورد با متخلفان نیز به لحاظ قانونی، مشخص و برخورد جدی با آنها آغاز شود.

به گفته وی، همچنین در شهرستان‌های رباط‌کریم، بهارستان و شهریار نیز شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم، اما بیشترین تخلفات در ساخت‌ وسازهای غیرمجاز و دانه درشت‌های این تخلف مربوط به شمیرانات و دماوند است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.