برخورد تبعیض آمیز پلیس انگلیس با سیاهپوستان

پلیس انگلیس با ایست و بازرسی های تبعیض آمیز اقلیت های این کشور را به حاشیه رانده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون راشاتودی ؛ سیاهپوستان انگلیس می گویند که پلیس با ایست و بازرسی های تبعیض آمیز آنها را هدف قرار داده است. پلیس تبعیض را رد می کند اما اقلیت ها در انگلیس می گویند که به گونه ای با آنها رفتار می شود که گویی شهروند درجه دو هستند.

خبرنگار این شبکه از لندن گزارش داد: پلیس لندن حق دارد هر کسی را متوقف و بازرسی کند حتی اگر فرد مظنون نباشد. تحقیقات نشان می دهد که اگر شما سیاهپوست باشید ، بیست و هشت برابر بیشتر از دیگران متوقف می شوید و مورد بازرسی قرار می گیرید.

محمد المی جوان سیاهپوست که کارآموز وکالت است ، می گوید ، پلیس بارها او را متوقف و بازرسی کرده است و برخی هفته ها او را ده بار متوقف کرده اند.
پلیس انگلیس می گوید ، عملیات ایست و بازرسی در مبارزه شان با چاقو کشی ها و جرائم تبهکارانه ضروری است. اما گروههای حقوق بشر تاثیر و مشروعیت این عملیات را زیر سوال می برند زیرا به اعتقاد آنها هدف این عملیات عمدتا اقلیت ها هستند. این مسئله باعث به حاشیه رانده شدن گروههای اقلیت در جامعه انگلیس شده است.
خبرنگار راشاتودی افزود، فاصله میان پلیس و مردمی که به آنها خدمت می کند، یکی از عواملی بود که باعث  بروز شورش های اوت سال گذشته شد. از آن پس، پلیس می گوید که شیوه های خود را تغییر داده و با اقلیت ها تعامل بیشتری دارد اما محمد المی جوان سیاهپوست می گوید که اینها همه نمایشی است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.